Nagyon nehéz helyzetbe jutott az anyagilag egyébként is törékeny Aigle Azur: Franciaország egyik legrégebbi légitársasága a flotta megtartásával küszködik.
A Le Figaro napilap online kiadása saját információira hivatkozva azt írta, a pénzügyi gondokkal küszködő légitársaságot most a lízingbe adó társaságok fenyegetik, ugyanis nem bíznak abban, hogy a légitársaság fizetni tudja a repülőgépek bérleti díját.
Az Aigle Azur 11 gépes flottával rendelkezik, amelynek átlagéletkora 17 év, a flotta gerincét 8 darab Airubs A320-as adja, emellett A319-esek és A330-asok szolgálnak a flottában. A társaság saját tulajdonú géppel nem rendelkezik, minden gépét különböző lízingcégektől bérlik, egyebek közt a GECAS-szal és az Avolonnal is szerződéses viszonyban állnak.
Az értesülés szerint egy gépétől már meg is kellett válnia a cégnek, a lízingbe adó ugyanis a bizonytalan anyagi helyzet miatt visszakérte azt.
Adatbázisok szerint a DAE Capital által tulajdonolt F-HBIO lajstromú A320-asról van szó, amelyet június végével kellett az Aigle Azurnak visszaadnia, a gép a Myanmar Airways-nél fog újra szolgálatba állni.
A lap úgy tudja, más lízingcégek is csatlakozhatnak a DAE Capitalhoz, és visszakérhetik a gépeket, a légitársaság azonban a lap megkeresésére azt közölte, egyetlen lízingbe adójuk sem helyezett rájuk nyomást a gépek bérlésével kapcsolatban.
Az Aigle Azur közölte azt is, hogy a teljes augusztusi menetrendet képesek telesíteni és rekord forgalmat várnak, azt ugyanakkor nem tagadták, hogy nehézségekkel néznek szembe.
Ezek között említették a „repülési szégyen” néven ismert mozgalmat, a francia környezetvédelmi illetéket és az európai túlkapacitásokat is, de már dolgoznak a problémák megoldásán.
A 49 százalékban a kínai HNA Group birtokában lévő légitársaság tavaly még nagy reményeket fűzött flottabővítéséhez, akkor szereztek be több A320-ast és két használt A330-ast is, utóbbiakkal Brazíliába és a kínai fővárosba indítottak járatokat, de a sikertelenség miatt ezeket hamar be is zárták.