A szélestörzsű gépekre leadott rendelések határozták meg az Airbus és a Boeing között folyó „verseny” hetedik fordulóját: júliusban az Airbus tovább növelte előnyét a géprendelések ás átadások terén is a Boeinggel szemben.
A 737 MAX típusváltozatokkal kapcsolatos problémák folyományaként az amerikai gyártó nem is nagyon tehet mást, mint a jól menő hosszútávú gépeik eladásában bízik, a keskenytörzsű gépekből ugyanis április óta egy darabot sem értékesített, legalábbis a könyvekbe nem került be ilyen rendelés.
De nem remekelt az Airbus sem júliusban az A320neo-eladásokkal, a cég kimutatásai szerint az Iberia kért két darab A320neót, és egy privát ügyfél vásárolt egy A319neót. A350-esből viszont elkelt 22 példány: 20-at az Air China, kettőt a DAE Capital lízingcég vásárolt, ezt egészítette ki a Virgin Atlantic 8 darab A330-900-asra szóló megrendelése.
Az Airbus így 33 darabos eladással zárta a július hónapot, míg egy évvel korábban 8 gépet vásároltak tőle.
A Boeing nem sokkal, két géppel maradt el európai versenytársa mögött: a 31 gép közül a Korean Air rendelt 20 darab 787-est, a China Airlines és a Qatar Airways kért összesen 8 darab áruszállító 777-est, két titkos vásárló pedig két 777-es, illetve egy 787-est vett. Az amerikai gyártó egy évvel korábban 30 gépet értékesített.
Az év eddigi részében a lemondásokkal számolva az Airbus 79 eladott gépnél tart, a Boeing viszont még mindig negatívban, mínusz 88-nál. És míg az európai gyártó lemondások nélkül nézve 246 gépet értékesített januártól július végéig (a tavalyi azonos időszakban 269-et), az amerikai versenytársa csupán 139-et (míg tavaly 564-et).
Az átadások terén is az Airbus sokszorosan felülmúlta a Boeinget, mivel az A320neók gyártása egyre jobban felpörög, Renton viszont bár készre gyárt, de nem adhat át új 737 MAX-ot, és júliusban NG változat sem készült el.
Az Airbus gyáraiból 52 darab A320-as gördült ki, emellett átadtak még 7-7 darab A330-ast és A350-est, valamint egy A380-ast. A Boeing 16 kereskedelmi repülőgépet adott át üzemeltetésre, ebből 12 darab volt valamelyik verziójú Dreamliner, emellett elkészült még két-két 767-es és 777-es.
Az Airbus az év eddigi részében 458 kereskedelmi repülőgépet adott át, 78 példánnyal többet, mint tavaly ugyanilyenkor, a Boeing mindössze 231-et, ami 186-tal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt.