Budapesten szakította meg útját a Tuifly Belgium légitársaság Szalonikiből Brüsszelbe tartó járata egy utas rosszulléte miatt.
A TB 2172 számú járatot teljesítő, OO-JAS lajstromjelű, Boeing 737-700 típusú repülőgép Baja térségében lépett be Magyarország légterébe, majd kezdte meg a süllyedést Ferihegy irányába.
Az út megszakítására egy utas rosszulléte miatt volt szükség.
A repülőgép hétfőn délelőtt fél 12-kor biztonságosan leszállt a budapesti repülőtér 13R jelű futópályáján, majd a számára kijelölt állóhelyre gurult.
Az ilyen esetekben a HungaroControl Zrt. légiforgalmi irányító szolgálata a lehető legrövidebb útvonalon, a pilóták kéréseinek megfelelően biztosítja, hogy a repülőgép mihamarabb le tudjon szállni.
Amennyiben az esetleg túlsúlyt jelentő, felesleges üzemanyagot ki kell engedni (szélestörzsű repülőgépek esetén, ha a típus képes erre) vagy elfogyasztani, akkor pedig biztosítják az ehhez szükséges útvonalat, várakozó légteret, elterelve az egyéb forgalmat.
A légiforgalmi irányítás emellett kapcsolatban van a budapesti légikikötő üzemeltetőjének szerződött partnerével, az AMS Repülőtéri Sürgősségi szolgálatával is: a beteg állapotáról, koráról, neméről és a repülőgépen elfoglalt helyéről adnak át a pilótáktól kapott információt.
Az AMS Repülőtéri Sürgősségi szolgálat mentőegysége a leszállást követően már a kijelölt állóhelynél várja a gép érkezését. A beteg utast speciális repülőtéri ambulift segítségével – amely a repülőgép megfelelő ajtajához felemelkedik – hozzák le a fedélzetről. Az egészségügyi szakemberek megkezdik az illető ellátását, egyes esetekben folytatják a fedélzeten megkezdett újraélesztést.
A beteg állapotának stabilizálását követően az AMS repülőtéri mentőautója a kijelölt átadási pontra szállítja a beteget, ahol az OMSZ repülőtérre riasztott mentőegységének átadja, amely kórházba szállítja. Indokolt esetekben (pl. életmentés) az OMSZ mentőegysége már a repülőtér területén bekapcsolódik az ellátásba.
A földi kiszolgálók minden esetben eltávolítják a repülőgépről a beteg utas, valamint az esetleg vele tartó hozzátartozó feladott és kézipoggyászait. A járat ezután a szokásos földi kiszolgálási protokoll szerint, általában a szükséges üzemanyag-mennyiség feltöltését követően indul tovább a célállomása felé, amennyiben idő közben nem jár le a személyzet munkaideje.
Amennyiben a leszállás a megengedett maximális leszállótömeg felett, túlsúllyal történt, a repülőgépet műszakilag át kell vizsgálni, szükség esetén a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság ilyen esetekben a fékeket speciális eszközökkel hűti vissza közvetlenül a leszállást követően.