Francia lapok arról számoltak be, hogy az XL Airways több millió dollárt igényelne a téli menetrendi időszak átvészeléséhez, ezért több lehetséges vevővel is tárgyalásokat folytatnak.
Először augusztus 20-án, a La Tribune című lap számolt be arról, hogy a cégnek pénzügyi nehézségei támadtak, és a téli menetrendi időszak túléléséhez összesen 22 millió amerikai dollárra lenne szüksége.
Ezt követően a légitársaság szóvivője is megerősítette, hogy két potenciális vevővel is tárgyalások zajlanak a felvásárlásról.
Az ATW Online cikke szerint így próbálnak pénzhez, friss tőkéhez jutni az üzemelés stabilan tartásához, de a lehetséges befektetők kiléte egyelőre ismeretlen.
Az XL Airways pillanatnyilag a Dreamjet Participations portfóliójába tartozik, ez a cég irányítja a csak üzleti osztályú ülésekkel felszerelt Boeing 757-eseket és Airbus A321LR-eket használó La Compagnie butik légitársaságot is.
Az XL fő bázisa Párizs Charles de Gaulle (CDG) reptere, de más francia nagyvárosokból is üzemeltetnek járatokat a tengeren túlra szélestörzsű Airbus A330-asaikkal, az USA mellett hálózatuk a Karib-térség egy részét is lefedi.
A cég vergődése a francia piacon nem egyedi eset, amint arról korábban beszámoltunk, az Aigle Azur is nehéz helyzetbe került anyagilag.
Az országban minden légitársaság küzd az alkalmazottak után fizetendő magas adókkal és járulékokkal, a helyzeten pedig egyáltalán nem könnyítenek a lassan, de biztosan emelkedő kerozinárak sem, amelyek a világon mindenhol meglátszanak a légitársaságok pénzügyi eredményein.
Az egységköltségeket viszont muszáj csökkenteni, ha versenyben akarnak maradni a hazai – például a Transavia France – vagy külföldi diszkont légitársaságok között.
Ezen felül Nyugat-Európában újabb versenytárs törekszik fel a repülés mellé: a gyorsvasutak esetenként olcsóbbak, és az utazási idő sem jelentősen több a rövidebb távokon. A működésből származó károsanyag-kibocsátás is kisebb ezek üzemelésénél, így az erre érzékeny utasoknak még egy érv szól ezek igénybevétele mellett.