Spórolásba kezd a Lufthansa-csoport, mert bár nincs olyan tényező, amely a cég fennállását veszélyeztetné, a kerozin árának növekedése, illetve a forgalombővülés lassulása rányomja a bélyegét a társaság üzletmenetére.
A német központú légitársasági csoport harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében foglalkozott a témával. Mint írták, a spórolás főleg az Austrian Airlines és a Eurowings hatékonyabb üzemeléséből fakad majd, de ehhez még a szakszervezeteknek is lesz egy-két szava.
A tervek szerint ugyanis csak az Austrian Airlines költségeinél 90 millió eurót akarnak megspórolni a digitalizáció fejlesztésével, központosítással, illetve a munkabér jellegű kiadások lefaragásával. Ehhez jön még hozzá a Dash 8-asok kivonásából származóan várható előny.
A Eurowings esetében elsősorban a korábban bejelentett racionalizálást szeretnék továbbvinni, ennek részeként egyes szerződéseket újratárgyalnak, átadják a szélestörzsű flottát a hálózatos cégeknek és elsősorban a német nyelvű országok fő turisztikai piacaira fognak koncentrálni.
Az első lépéseknek a Lufthansa szerint már megvan a hatása a diszkont cégnél, javult a járatok pontossága, megbízhatóbb az üzemelés, ezért sem változott jelentős mértékben a leányvállalat pénzügy eredménye. Továbbra is 100 millió eurós veszteséget termelnek üzemi szinten, de már legalább nem növekedett tovább a hiány, mint az elmúlt időszakban.
A Lufthansa-csoport a következő években a személyre szabott és digitalizált ügyfélszolgálat, a papírmentes, biometrikus azonosításon alapuló utasfelvételi procedúra 2020-as bevezetésével, illetve a fedélzeti szórakoztató rendszer két éven belüli teljes megújításával javítaná a szolgáltatás színvonalát.
A flottamodernizációt is folytatja a társaság, az elmúlt időszakban folyamatosan érkeztek az A320neo családba tartozó gépek és A350-esek a flottába, az A380-asok 2022-2023-ban mind visszakerülnek az Airbushoz, az áruszállító flottából pedig 2022-ig kivonják a McDonell Douglas MD-11-eseket, helyüket Boeing 777F-ek veszik át.
Elemzésében a Lufthansa felhívta a figyelmet arra, hogy a kerozinra 14 százalékkal többet költöttek, mint egy évvel korábban, az Egyesült Államok és Kína közti egyre mélyülő kereskedelmi háború pedig tovább lassítja a globális gazdaságot, ez pedig a légiközlekedésre is negatív hatással van.
A január-szeptemberi időszakot a Lufthansa az előző évihez képest 3 százalékkal magasabb, 277 milliárd euró árbevétellel és 33 százalékkal alacsonyabb, 1,6 milliárd euró üzemi szintű nyereséggel zárta.