Költségcsökkentés és a működés egyszerűsítése jön a Eurowingsnél, a cég kizárólag a direkt és rövid távú járatokra fókuszál a jövőben. A Brussels Airlines integrálását a fapados leányvállalatba nem erőlteti tovább az anyacég.

Komoly változások várhatók a Eurowings működésében és stratégiájában, miután a Lufthansa-csoport diszkont ága masszív veszteségeket jelentett júniusban.

A holding vezetése új tervet nyújtott be a befektetőknek, amelynek elsődleges célja az, hogy növeljék a csoporthoz tartozó diszkont légitársaság eredményességét.

A terv legfontosabb eleme, hogy a Eurowings stratégiáját teljesen újragondolja a cégvezetés, annak érdekében, hogy a fapados leányvállalat a lehető leghamarabb újra nyereségessé váljon.

A bemutatott tervek szerint a Eurowings a továbbiakban kizárólag a rövid távú utakra és a pont-pont, azaz direkt járatok forgalmára koncentrál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A diszkont leánycég hosszú távú járatainak kereskedelmi tevékenységét a csoport hálózatos működésért felelős szervezete veszi át.

A Lufthansa egyszerűsíti a Eurowings üzemelését is, Németországon belül egyetlen légi üzemeltetői engedély (AOC) alá szervezik át a működést, a flottában pedig kizárólag A320-as családba tartozó repülőgépek lesznek.

A diszkont légitársaság egységköltségeit 15%-kal tervezik leszorítani mindemellett.

A Brussels Airlines integrációját a Eurowingsbe leállítja a Lufthansa, és a belga leánycég működését inkább a csoporton belüli hálózatos légitársaságokhoz igazítják.

A Brussels Airlines 2019. harmadik negyedévében mutatja be a stratégiai tervét arra vonatkozóan, hogy a jelenlegi veszteséges működést hogyan kívánja fenntarthatóvá tenni a cégvezetés.

A Lufthansa-csoport hálózatos légitársaságainál az értékesítési és disztribúciós stratégia terén kell végrehajtani újításokat, annak érdekében, hogy beinduljon a strukturális növekedés, amely hozzájárul az egységbevétel 3%-os növekedéséhez 2022-re, miközben az egységköltségeket évente 1-2% közötti mértékkel kell leszorítani.

Forrás: Lufthansa