Bár a prémium utasok száma emelkedik, az európai légiközlekedés problémái és a növekvő kerozinköltségek miatt csökkentette éves eredménykilátásait a Lufthansa-csoport.

A társaság a honlapján közölte, hogy bár a hosszútávú járatok, azon belül is a prémium utasok forgalma jól alakul a transzatlanti és ázsiai útvonalakon, ez nem képes teljesen ellentételezni az európai hálózat jóval rosszabb pénzügyi teljesítményét. Ennek oka elsősorban a túlkapacitás, az ebből fakadó jegyárcsökkenés és a fapadosok agresszív terjeszkedése.

Mint írták, az európai üzemelést nagyban befolyásolják azok a cégek, amelyek inkább bevállalják a veszteséges üzemelést, de növelni szeretnék piaci részesedésüket. Ez a folyamat leginkább Németországban és Ausztriában figyelhető meg.

A csoport most arra számít, hogy a kiigazított adózás előtti eredmény alapján számolt marzs 5,5 és 6,5 százalék körül alakul majd, szemben a korábban várt 6,5-8 százaléknál, így az adózás előtti eredmény a 2 és 2,4 milliárd euró közti sávban mozoghat. Ebbe a Lufthansa-csoport már beleszámolta a megugró kerozinköltséget is. A Eurowings -4 és -6 százalék körüli marzsot érhet el, adózás előtti eredménye tehát jelentős veszteséget mutathat az év végével. Az egységbevételek növekedése a hálózatos légitársaságoknál 5 százalék alatt, az Eurowingsnél pedig a körül alakulhat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Erre válaszul a Lufthansa minden légitársasága esetében csökkentette az év elején tervezett kapacitásnövelést, főként a 2019-2020-as téli menetrendi időszakban, így októbertől a csoport elhanyagolható bővítést hajt csak végre.