Legkorábban 2021 első felében érkezhet meg a végleges javítás a Rolls-Royce Trent 1000 TEN hajtóműveihez, a Boeing 787-esekre választható erőforrások problémája újabb egymilliárd dollárjába került a gyártónak.
A Reuters hírügynökség jelentése szerint azért csúszik a javítás, mert a tesztek szerint az új lapátok sem lennének eléggé tartósak: öt helyett négy évente kellene őket szervizelni.
Warren East vezérigazgató azt mondta, ezekkel az újabb módosításokkal a Trent 1000-esek hibajavításának költsége a 2017 és 2023 közötti időszakban 3 milliárd dollárra rúg.
Hozzátette: a lépés része annak a folyamatnak, amelynek lényege, hogy az ügyfeleik jobban ki tudják számítani a karbantartási ciklusokat, és így a hajtóművek üzemből való kiesésének időtartama is csökkenthető. Nem mellesleg a befektetőket is szerették volna megnyugtatni, az elemzők kedvezően fogadták a nyilatkozatot.
A Trent 1000-esekkel kapcsolatos döntésekkel a Rolls másik célja, hogy 2020 második felére 10 alá csökkentse a hajtóműhibák miatt repülésképtelen gépek számát.
Warren East a befektetők megnyugtatására azt is közölte, hogy a gyártó másik nagy hajtóműve, az A350-esekhez kínált Trent XWB az elvárásokon felül teljesít.
Tim Clark, az Emirates vezetője korábban megjegyzést tett a Rolls és a General Electric hajtóműveire, kijelentve, hogy addig nem fog a dubaji légitársaság új Boeing 787-est rendelni, amíg a hajtóműgyártók nem tudnak megbízható erőforrásokat leszállítani.
A Trent 1000 TEN változatú hajtóműveknél idén áprilisban derült ki, hogy nagy nyomású turbinájának lapátjai idő előtt kopnak. A többi 1000-essel kapcsolatban szeptemberben közölték, hogy a B és C változatnál ugyan felgyorsították az idő előtti kopás miatt kialakult hibák javítását, de az összes géppel várhatóan csak 2020 második félévére végezhetnek.