Négy bázist nyitna az Air Baltic Skandináviában, a terjeszkedéshez szükséges gépeket a 30 darab A220-asra szóló opció lehívásával biztosítaná Martin Gauss vezérigazgató.

A Routes Online beszámolója szerint erről a saját konferenciájukon beszélt az egykor a Malév élén is szolgáló szakember. Mint mondta, olyan repülőtereken nyitnának bázist, amelyeken már ma is jelen vannak.

Az Air Baltic jelenleg hat skandináv repülőtérre közlekedik Rigából, Vilniusból és Tallinból: a hibrid légitársaság Bergen, Billund, Götheborg, Koppenhága, Stockholm és Oslo repülőterét köti össze a Baltikummal.

Az elképzelés a cég üzleti tervében is szerepel, a gépek lehívása akkor válik lehetővé, ha biztosítottak a skandináv bàzisok megnyitásának feltételei, mivel ezek csak az új gyűjtő-elosztó központokba kerülnének.

Fotó: Airbus

Az új bázisok várhatóan még a jövő évben sem nyílnak meg, mivel Martin Gauss szerint az A220-as opció lehívásáról 2021 vége előtt nem születik döntés.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Baltic ezzel a LOT-hoz hasonló stratégiát erősíti, vagyis a honi bázisán kívül idegen ország(ok)ban is megvetné a lábát gyűjtő-elosztó központ üzemeltetésével.

Az Air Baltic flottájában jelenleg 22 darab Airbus A220-300-as teljesít szolgálatot. A rigai légicég volt a típus indító társasága, és még 28 példány érkezik hozzá 2022 végéig, ezek mindegyike a balti államokba kerül. Az Airbusszal 2018-ban kötött megállapodás értelmében azonban opciós joguk van további 30 gépre.

Az Air Baltic egyébként rekord évet zárt tavaly, 22 százalékkal 5 millióra növelték az utasok számát, és idén 14 új útvonal megnyitását tervezik.