Árháborúra készül a Ryanair a forgalom újraindulásakor, Michael O’Leary vezérigazgató arra számít, hogy ezt meg is fogják nyerni. Ázsia-Óceániában május végéig elhalasztották az újrakezdést, miközben világszerte az adatok szerint már a nagyobb repülőgépek kétharmada a földön áll. Az Airbus vezetője azzal számol, hogy egyre több közvetlen járatra lesz igény a járvány után.
Újra a régi önmagát adta Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója, és olyat mondott, amibe beleremegett a szaksajtó. A Reutersnek nyilatkozva az összes előrejelzést félresöpörve azt mondta: nagyon gyorsan vissza fog épülni a kereslet, és ezzel együtt jár majd a durva leárazás, amellyel a most kormányzati segélyért sorban álló cégek nem tudják majd tartani a versenyt.
„Ha ennek az egésznek vége, olyan masszív jegyakciók lesznek, amelyek legalább egy időre felhúzzák majd a turizmust és az utazást” – mondta.
Hozzátette: úgy gondolja, hogy a járvány előtti árszínvonal valamikor 2021-ben térhet vissza, az olajár viszont alacsonyan maradhat, így jó jövedelmezőséggel kecsegtet a szektor.
Ennél kicsit visszafogottabb volt a Handelsblattnak nyilatkozó Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója, bár mondanivalója ugyanúgy éles volt. Szavai szerint nehezen fogadja el, hogy a nemzetállamok kormányai gyakorlatilag bezárták az embereket a vírus terjedésének megállítása érdekében.
Az Airbus viszont, úgy véli, idejében elkezdte az átalakításokat a gyárakban, így a dolgozók vissza tudnak térni a munkahelyükre, és a járványügyi intézkedéseket is betartják. Ez is bizonyítja, hogy lehet egyszerre gyártani és az emberek egészségére is vigyázni.
Faury szerint most az az elsődleges, hogy megmentsék az Airbus ügyfeleit, a légitársaságokat.
A vezérigazgató szerint a járvány után az emberek elsősorban a közvetlen járatokat preferálják majd, és kerülni fogják az átszállásokat, hogy csökkentsék a repülőtéren töltött időt, ezzel a találkozások számát.

Ha ez valóban így lesz, akkor szerinte a légitársaságoknak a mainál kisebb kapacitású, de hosszútávú járatokat is teljesíteni képes gépre lehet szüksége a minél több közvetlen járathoz.
Ázsia-Óceániában eközben több légitársaság is május végéig hosszabbította meg a nemzetközi járataik rendkívüli, szűkített menetrendjét. Tehát a következő hónap végéig jelen állás szerint nem kezdik el visszaépíteni a kapacitásokat, korlátozott járatszám áll majd csak rendelkezésre a Flightglobal szerint.
Az Air New Zealand, az Asiana és a Korean Air is alig pár városba közlekedtet ebben az időszakban járatokat. Kivétel ez alól Kína, ahová májusban a koreai légicégek az eddiginél többször fognak repülni.

Eközben a Cirium adatbázisából kiderült: április közepére a világban szolgáló 22 ezer Airbus- és Boeing-gyártmány kétharmadát küldték már eddig kényszerpihenőre, több mint 14 ezer példányt. Közülük a legtöbb, csaknem ötezer Európában várja sorsra jobbra fordulását.