Új nevet kapott a német Dornier Do328 regionális repülőgép most készülő változata, ami utal a fejlesztés fő céljára, egy környezetkímélő típus létrehozására. A gyártó új technológiai igazgatót is szerződtetett, Martin Nüsseler szakterülete az alternatív meghajtások fejlesztése.
A Dornier 328 programját 2015-ben megvásárló Sierra Nevada Corporation (SNC) tavaly jelentette be, hogy felújított változatban újraindítja a német eredetű regionális típus gyártását, D328NEU (német nyelven a „neu” újat jelent) elnevezéssel, müncheni, illetve lipcsei központokkal.
Thomas Jarzombek, német szövetségi légiipari koordinátor nyilatkozatában már tavaly augusztusban említette az elektromos vagy hibrid meghajtású változat létrehozását, amire külön fejlesztőközpontot is létesítettek.
A program körüli új fejlemények a politikust igazolják, minden bizonnyal a fenntarthatóság jegyében gondolta újra a programot az SNC, bár hivatalos bejelentés még nincs.
A cég szűkszavú közleménye szerint technológiai igazgatóként szerződtették az Airbustól Martin Nüsselert a fejlesztőcsapat élére. Ő korábban a Fairchild Dornier vállalatnak is dolgozott, amely a 328-as programot birtokolta az 1990-es évek második felében. Nüsseler 17 éve volt az európai óriásvállalat vezetői csapatában, ebből az utolsó ötöt éppen az alternatív meghajtásokat, például az E-Fan X-et fejlesztő részlegen töltötte.
Ezzel egy időben átnevezték a kifejlesztendő repülőgépet is: D328NEU helyett immáron D328eco az új márkanév, utalva a környezetkímélő konstrukcióra.
A Flightglobal cikke kiemeli, a változtatás okáról konkrétumokat nem közöltek, a közleményben csak homályos utalások, „jelentősen kedvezőbb üzemeltetési és karbantartási költségek, és az ökológiai lábnyom nagymértékű csökkentése” szerepelnek, de ezekből akár egy új típusú meghajtásra is következtetni lehet.
Korábban ez a repülőgép volt az egyetlen olyan típus, amely légcsavaros és sugárhajtóműves változatban is elérhető volt, a felújítás viszont csak a légcsavaros változatot érinti. Ellenben a kétféle meghajtás így sem kizárt, ha a hagyományos mellett készülhetne el a hibrid-elektromos változat.
Utóbbival világelső lehetne az egyetlen programot birtokló repülőgépgyártó, mert ilyen rendszerrel még egyetlen, kereskedelmi utasszállításra alkalmas repülőgép sem került piacra. A gyártás beindításához a már elkészült előzetes tervek átvizsgálása után a konkrét részegységeket és beszállítókat kell kiválasztania az SNC-nek, erre idén, de legkésőbb jövőre sor kerül. Az új típus forgalomba állítását 2024-re tervezik.
A végső összeszerelősort Lipcse-Halle repülőterén alakítják ki, a tervezési központ a München melletti Oberpfaffenhofenben van. Utóbbi városban gyártották az eredeti Dornier 328-as gépeket 1991 és 2000 között, illetve a sugárhajtóműves változatot 1996 és 2002 között.