Újabb lépéshez érkezett a Lufthansa-csoport átszervezése, a német állam 9 milliárd eurós mentőcsomagjának elfogadása után a cég a menedzsment és az adminisztratív dolgozók létszámát fogja drasztikusan csökkenteni.
A Lufthansa honlapján publikált közlemény szerint a teljes reorganizáció újabb fejezete kezdődött el, miután áprilisban a flotta száz géppel való csökkentéséről és a Germanwings teljes leállításáról született határozat.
Miután a részvényesek elfogadták a német, osztrák és svájci államok pénzügyi mentőcsomagjait és ezek feltételeit, a Lufthansa folytatni akarja az átszervezést. Ennek egyik oka pont az állami beavatkozás, mivel a hitelek kamatos visszafizetése jelentős terhet ró majd a légitársasági csoportra. Ezt szeretnék enyhíteni, ezért a lehető legrövidebb időn belül szeretnék visszafizetni az államoknak a támogatás teljes összegét.
A ReNew névre keresztelt program 2023 decemberéig tart, egyes elemeit már korábban is futó programokból emelték át.
A Deutsche Lufthansa AG igazgatósági létszámának csökkentése után ugyanilyen lépésre lehet számítani a leányvállalatoknál is, a döntéshozói pozíciók 20 százalékát szüntetik meg a csoporton belül, csak a Lufthansa légitársaságnál ezer adminisztratív álláshellyel lesz kevesebb.
A tervek között szerepel a Lufthansa mint légitársaság teljesen önálló cégbe való kiszervezése, a folyamatokat a ReNew program részeként felgyorsítják.
További részleteket nem közöltek, pedig több kérdés is felmerül ezzel kapcsolatban. A Lufthansa-csoport ugyanis a Deutsche Lufthansa AG-ra épül, ez a cég az anyavállalata az összes társaságnak, kérdés, milyen cégstruktúrát vehet fel a teljes csoport, ha épp az anyavállalatot akarják másik cégbe szervezni.
Tovább folytatódik a flottaméret csökkentése és az egyes ügymenetek összevonása is, ez a rövid- és hosszútávú járatokra, a frankfurti és müncheni bázison egyaránt vonatkozik. A tőkeköltés felére csökkentése miatt 2023-ig a Lufthansa-csoport legfeljebb 80 új repülőgépet vesz át.
A cég felmérései szerint a járvány és a vele járó keresletcsökkenés miatt mintegy 22 ezerrel többen dolgoznak a Lufthansa-csoportnál, mint kellene, de a szakszervezetekkel együttműködve igyekeznek minél több munkavállalót megtartani. Eddig azonban csak a légiutas-kísérőket tömörítő UFO-val sikerült megállapodni a jövőbeni foglalkoztatás feltételeiről.