Több tanácsadócég is aggodalmát fejezte ki Váradi József Wizz-vezér mintegy félmillió eurós tervezett bónusza miatt. Szerintük nem teljesült a kifizetéshez kötött cél, ezért azt javasolják a részvényeseknek, hogy ne szavazzák meg a prémiumot a közgyűlésen. Az AIRportal.hu-nak a légitársaság az ilyen szakemberek megőrzésének fontosságával magyarázta a jutalom előterjesztését.

A Times cikke szerint Váradi József a Wizz Air március 31-ével zárult pénzügyi évének teljesítménye után 532 ezer euró (188 millió forint) jutalmat kapna, amely része az évi 2,5 millió eurós fizetésének.

A vállalat erre irányuló javaslatát a július 28-i éves közgyűlésen bocsátanák szavazásra a részvényeseknek, azonban három külsős, vállalatirányítással és részvényesi tanácsadással foglalkozó cég arra figyelmeztetett, hogy szabálytalan lenne a kifizetés.

A jutalom ugyanis csak akkor járna a szabályok szerint, ha a Wizz Air adózott nyeresége elérte volna a 294 millió eurót, de a pénzügyi évben „csak” 281 millió eurót ért el.

Fotó: AIRportal.hu

Az Investment Association, a Glass Lewis és az Institutional Shareholder Service az időzítést is kifogásolták, álláspontjuk szerint nem a legjobb üzenet ekkora jutalmat osztogatni, miközben áprilisban ezer embert bocsátott el a cég, és igénybe vették a brit állam bértámogatását, valamint 300 millió font értékű vállalati hitelkeretét is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindezeket összevetve mindhárom cég azt javasolja a részvényeseknek, hogy ne szavazzák meg Váradi bónuszát a közgyűlésen.

A Wizz Air az éves pénzügyi jelentésében azt írta, helytelen lenne, és a részvényesek érdekét sem szolgálná, ha a pénzügyi év utolsó hónapjában (márciusban – a szerk.) felmerült nehézségek befolyásolnák a jutalom kifizetését.

Az üggyel kapcsolatban lapunk megkereste a Wizz Air-t, a cég álláspontja szerint a profitcél elérését a repülőgép-üzemanyagra szóló fedezeti ügyletek vesztesége akadályozta, aminek hátterében pedig a koronavírus-járvány áll.

Hozzátették: bármilyen mérőszám alapján a Wizz Air ma a legsikeresebb légitársaság Európában, és céljuk, hogy a válságból való kilábalás után minden munkavállalójukat visszavegyék.

„Azért, hogy a vállalat irányításában a középszerűséggel szemben a kiválóság érvényesüljön, a Javadalmazási Bizottság számára kulcsfontosságú, hogy megőrizze az olyan tehetségeket, mint az ügyvezető igazgató” – olvasható a közleményben, amelyben megjegyzik még, hogy a vezérigazgató javadalmazása a korábbi felére csökkent a a járvány miatti szükségintézkedések okán.