Egyre jobban sürgeti az idő az olasz államot, hogy minél előbb alapítsa meg az új Alitaliát, de még a kulcspozíciókba sem neveztek ki senkit, akik a flottáról és a kereskedelmi együttműködésekről tárgyalnának.

A Corriere della Sera olasz napilap online kiadása minisztériumi forrásokra hivatkozva számolt be arról, hogy az újjászülető olasz nemzeti légitársaság alapító okirata épp most járja körbe az illetékes minisztériumokat. Mint megírtuk, a cég létrehozását még júliusban jelentették be, vélhetően azóta húzódik a tényleges megalapítása.

Ennek részeként az igazgatóság összetételéről is most állapodnak meg, de úgy tűnik, kicsit késő van már ehhez. Az eredeti tervek szerint július közepén indították volna el az új Alitaliát 3 milliárd eurós állami támogatással, ehhez képest most még arról sincs döntés, hogy kik kapjanak kulcspozíciókat a társaságban. Sőt, azt sem tudni, hogy az unió engedélyezi-e az állami beavatkozást.

Ettől függetlenül szeptember közepén szeretnék megalapítani az új céget, majd megkezdődhetnek a tárgyalások a szakszervezetekkel az új munkaszerződésekről, illetve az új flottáról.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Utóbbi kapcsán, mint megírtuk, az Airbusszal és a Boeinggel állapodna meg a cég, az A220 és A320neo típuscsaládba tartozó gépekről, illetve Dreamlinerekről volt szó a hírekben.

Utóbbival és a cég méretével kapcsolatban sincs még konszenzus, a Corriere a mostanihoz képest csaknem fele annyi, 70 repülőgépről, illetve 11 ezer helyett 7 ezer munkavállalóról tud.

Eközben a régi Alitalia elkeserítő számokat produkál: az első félévben 430 millió eurós veszteséggel üzemelt, az utasforgalom a járvány következtében 75 százalékkal 3,6 millióra csökkent. A fapados versenytársak pedig folyamatosan indítják az új járatokat.

A minap a Wizz Air már olasz belföldi járatokat is bejelentett, amelyek a milánói bázisról közlekednek majd Szicíliába.

Ilyen adatok, és a koronavírus-járvány miatt az olasz kormány joggal számít arra, hogy külső befektető nem fog beszállni, a nemzetközi kapcsolatok kialakítását pedig nem kapkodják el. Eddig előzetes tárgyalások folytak a Deltával, amelyek célja az, hogy a korábban pénzügyi partnerként is felmerülő amerikai társaság a hosszútávú járatok üzemeltetésében, illetve a jegyek értékesítésében segítse az új Alitaliát.