Közeleg az áruszállítási iparág csúcsidőszaka, de gondot okozhat, ha a légiközlekedés nem tud az eddigieknél nagyobb kapacitást rendelkezésre bocsátani a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint. A szervezet emellett némileg rontotta előrejelzését az utasforgalom várható alakulásáról, amely a korábban becsültnél kisebb lehet az év végén.

Az AIRportal.hu-nak eljuttatott közleménye szerint a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai alapján augusztusban sem lett jobb a légi áruszállítás helyzete, annak ellenére, hogy ebben a hónapban közlekedett a legtöbb utasszállító járat, így az úgynevezett belly cargo kapacitás kisebb hányada esett ki.

Forrás: Budapest Airport

Az előrejelzések azonban azt mutatják, hogy a gazdaság lassan helyreáll, folyamatosan emelkedik az igény az árufuvarozásra, de ebből az IATA szerint a légiközlekedés egyre nehezebben veszi ki a részét.

Brian Pearce, az IATA vezető közgazdásza videokonferencián arról beszélt, hogy a kapacitáshiány miatt egyre többen térnek át a vízi és földi fuvarozásra, ami viszont a karácsonyi időszak előtt is lassuló kiszállítást jelent majd.

Arról egyelőre nincs a szervezetnek becslése, hogy ez mekkora bevételkiesést jelent majd az áruszállítási szektornak. Júliusban még azzal számoltak, hogy idén 8 milliárd USA-dollárral több pénz származhat az áruszállításból, mint egy évvel korábban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az IATA egyúttal frissítette éves utasforgalmi kilátásait is, a vezető közgazdász ismertetése szerint az előzetes foglalás a negyedik negyedévben 70-80 százalékkal marad az el tavalyi azonos időszakhoz képest.

Fotó: Hong Kong International Airport

Decemberre a 2019-es adatokhoz képest 66 százalékkal maradhat el az utasforgalom, szemben a korábban becsült 63 százalékkal.

Alexandre de Juniac elnök-vezérigazgató ehhez kapcsolódva azt mondta, a kormányok nem nézhetik tovább tétlenül, hogy légitársaságok állnak le, illetve embereket küldenek el, valamilyen formában segítséget kell nyújtani nekik, mert ez a gazdaság érdeke is.

Kérdésre válaszolva hozzátette: valószínű, hogy Európában a légitársaságoknak újabb kormányzati pénzügyi mentőcsomagokra lesz szükségük, ha a járvány intenzitása nem változik.