A következő 20 évre szóló, friss cargo-előrejelzésében legutóbbi prognózisához képest mérsékeltebb növekedést vár és kevesebb új áruszállító repülőgépre lát igényt a Boeing.
Az amerikai gyártó előző, még 2018-ban készült és 2037-ig szóló kitekintésében azt írta, évente átlagosan 4,2 százalékos bővülés lesz a légi áruszállítási piacon, emellett 2600 új gépre látott igényt.
A lapunkhoz eljuttatott friss, 2039-ig szóló előrejelzésében már „csak” 2430 új repülőgép eladását reméli, ebből 930 új, 1500 pedig utasszállítóból átalakított példány lehet. A koronavírus-járvány és annak gazdasági hatásai miatt az éves bővülés mértékét is csökkentette a gyártó, most átlagosan 4 százalékos növekedésre számít.
Érdemes megjegyezni, hogy ezzel szemben, ráadásul még a járvány előtt, a konszolidáció és a szektor teljesítményének stagnálása miatt aggódott a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA).
A gyártó szerint a piac, főleg az online kereskedés és a sürgősségi szállítások szegmense még inkább erősödik, egyszeri hatásként pedig a koronavírus elleni vakcinák elosztása is megdobhatja az igényeket.
Ebben a Boeing szerint a dedikált cargo-járatoknak kiemelt szerepe lesz, mivel az utasszállító repülőgépek rakterében rendelkezésre álló kapacitás kiesésével (hiszen a korábbi járatmennyiség töredéke közlekedik jelenleg) a légi áruforgalom felét ezeken a járatokon szállítják, az üzemeltető cégek pedig a szektor teljes bevételének 90 százalékát birtokolják.
Becslések szerint az online kereskedelem 14 százalékkal dobta meg szeptember végéig a cargo-piac teljesítményét, a vállalkozások 6 százalékkal nagyobb kapacitást biztosítanak.
Elemzésében a cég megemlítette, hogy a járatok kiesésével az áruszállítás maradt az egyetlen bevételi forrás, ezért 200 légitársaság több mint kétezer utasszállító szélestörzsű repülőgépet használt eddig áruszállításra.