Saját tervezésű, forradalminak kikiáltott helikopterében a Hill Helicopters az autóvezetéshez hasonló egyszerű kezelhetőséget és repülési élményt ígér. A cég nemrég indította el online konfigurátorát, ez alapján számos, korábban bejelentett újítás feláras lesz a gépben.

A saját tervezésű pilótafülke (Forrás: Hill Helicopters)

A startup helikoptergyártó a szupergazdagok személyes járművének szánt HX50 helikopteréről újabb részleteket hozott nyilvánosságra. Közlése szerint a luxusautókhoz hasonló kialakítású pilótafülke nemcsak látványos, de funkcióit tekintve is kiemelkedik majd a többi közül.

A Hill Helicopters azt ígéri, olyan egyszerű lesz kezelni HX50-et a saját tervezésű beltérnek és rendszereknek köszönhetően, mintha csak személyautót vezetne valaki.

A rendszereket látás utáni (VFR) repüléshez optimalizálják, ötvözve a hagyományos műszerek formáját a digitális tér nyújtotta előnyökkel. Az iPad-alapú útvonaltervezővel is kommunikáló berendezés csak akkor jelenít majd meg egy adott információt, amikor arra szükség van, ezzel jelentősen csökkentve a pilóta munkaterhelését, nem elvonva a figyelmét a repülés éppen lényeges szakaszáról.

Forrás: Hill Helicopters

A Hill Helicopters azonban nemrég elindította beígért online konfigurátorát – ez ide kattintva érhető el –, amellyel a potenciális vevők maguk tervezhetik meg, pontosan milyen kinézetű és felszereltségű HX50-est szeretnének maguknak. Ehhez kiválaszthatják a gép és a belső tér színeit, illetve extrákat, például ülésszellőztetést, beépített gyerekülést, vagy fedélzeti szórakoztatórendszert is kérhetnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezekkel az egyébként adók nélküli 495 ezer brit font (208 millió forint) alapár több mint harmadával feljebb, 665 ezer fontig kúszhat fel.

A kényelmi berendezések mellett viszont számos technikai, biztonsági rendszer – mint az összecsukható főrotor, az intuitívabb pilótafülke, vagy a Home Base Link – is a feláras extrák listáját gyarapítja, elég borsos, elemenként akár 25 ezer fontos feláron. A korábban megszellőztetett nagy újítások közül egyedül a saját fejlesztésű GT50 hajtómű nem feláras, de más erőforrás nem is választható a géphez.