A Lufthansa Technik, a hamburgi repülőtér és két légiközlekedési fejlesztőközpont közösen vizsgálja, miként lehet megoldani a repülőgépek üzemanyagaként felhasználható hidrogén tárolását.
A Lufthansa karbantartó részlegének közleménye szerint a projektbe Hamburg városa, a Német Légiközlekedési Központ, valamint az Alkalmazott Légiközlekedési Központ is beszáll. Egy olyan, folyékony hidrogént kezelő technológiát fejlesztenek ki és tesztelnek, amelynek segítségével a repülőtéri tárolás, valamint a karbantartás is megoldott lesz.
A Lufthansa Technik hamburgi bázisán tesztgéppé alakítanak át egy már forgalomból kivont Airbus A320-ast, amelyen a folyékony hidrogén felhasználását tanulmányozzák.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Airbus 2035-től vezetné be a hidrogénhajtást a regionális és keskenytörzsű gépeknél. Mivel tárolásához a meglévő infrastruktúra nem megfelelő, újat kell tervezni. Ezeket a lehetőségeket és hatásokat vizsgálják ebben a projektben.
Az első fázis idén év végéig tart, eddig kell a legfontosabb fejlesztési projekteket meghatározni, és az alapkoncepcióval kapcsolatos kutatásokat megkezdeni. A gyakorlati megvalósítás 2022-ben kezdődik, ennek része az A320-as átalakítása is. A tervek szerint a műszaki megoldások demonstrátora 2022-ben készülhet el.
Ezzel párhuzamosan az Airbus már megkezdte a folyékony hidrogént (LH2) mínusz 250 Celsius-fok alatti hőmérsékleten tároló üzemanyag-tartályok fejlesztését.
Michael Westhagemann, Hamburg gazdasági szenátora közlése szerint a Hanza-város elhatározta, hogy „hidrogénmetropolisszá” válik a légiközlekedés számára, így logikus lépés a projekt támogatása.
Michael Eggenschwiler, a hamburgi repülőtér vezetője azt emelte ki, hogy a klímabarát, folyékony hidrogént használó légiközlekedés csak akkor lehetséges, ha ehhez tökéletesen passzol a repülőtéri infrastruktúra. Hangsúlyozta azt is: a hidrogén a jövő zöld üzemanyaga.