Az ukrajnai háború miatt Oroszországra kivetett szankciók következtében szinte teljesen leállt a Volga-Dnepr-csoport légitársaságainak működése, az orosz Air Bridge Cargo, a brit Cargo Logic Air (CLA) és a német Cargo Logic Germany (CLG) gépei is földön ragadtak.
A német szövetségi légügyi hatóság (Luftfahrt-Bundesamt – LBA) döntését követően összes repülőgépét leállította az orosz Volga-Dnepr-csoporthoz tartozó, lipcsei bázissal és német légi üzemeltetői engedéllyel rendelkező Cargo Logic Germany – erősítette meg a hatóság képviselője és a lipcsei reptér szóvivője a CargoForwarder Global szaklapnak.
A 2019 októberétől a DHL csomagszállító cég számára, négy utasszállítóból átalakított Boeing 737-400(SF) áruszállítót üzemeltető cég gépei már a bázisukra sem tudtak visszatérni március 11-én, jelenleg Budapesten, Helsinkiben, Katowicében és Ostravában parkolnak.
A Ferihegyen ragadt, D-ACLG lajstromjelű repülőgép a Budapest-Kolozsvár járatot teljesítette volna múlt hét pénteken, már a célreptér felett fordult vissza, és azóta sem szállt fel Ferihegyről.
Múlt hét péntek óta nem repülnek a London-Stansted bázisú, brit Cargo Logic Air leányvállalat Boeing 747-400F repülőgépei sem, a két áruszállító Jumbót üzemeltető cég egyik gépe Frankfurtban, a másik Los Angelesben áll.
A két európai bejegyzésű vállalat azt követően állt le, hogy az Antonov An-124-eseket és Iljusin Il-76-osokat üzemeltető Volga-Dnepr és a szintén orosz, Boeing 747-es és 777-es áruszállítókat üzemeltető Air Bridge Cargo (ABC) légitársaságok számára is megtiltották a szankciók részeként, hogy az Európai Unióba és az Amerikai Egyesült Államokba repüljenek.
A Volga-Dnepr tizenkét An-124-eséből mindössze két példány repül, az Air Bridge Cargo 17 Boeing 747-ese és egy 777-ese is különböző repülőtereken parkol. Utóbbi cég amerikai gyártású gépeit érintik a lízingelt repülőgépekre vonatkozó szankciók, valamint a bermudai lajstromjelek visszavonásával kapcsolatos problémakör is.
A nyugati gyártmányú gépek elvesztése lehetetlen helyzetbe hozná a vállalatot, mert az áruszállítókra világszerte nagy a kereslet a piacon, így a légitársaság a szankciók esetleges feloldását követően nem tudná újraépíteni kapacitásait.
A Load Star szaklap információi szerint a légitársaság keresi annak a lehetőségét, hogy miként állíthatná vissza járatait és tarthatná meg nyugati gépeit, de az orosz politikai élettől elhatárolódó fő tulajdonos csak jogszerű megoldást tart kivitelezhetőnek.
A korábban pénzügyi problémákkal küzdő, az orosz államtól teljesen független, magánkézben lévő áruszállító légitársaság a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet miatt jelenleg jó gazdasági helyzetben van, és megfelelő készpénztartalékkal is rendelkezett a háború kezdetéig.
Az összesen 3500 dolgozók, ebből 2500 külföldit foglalkoztató cég vezetése ugyanakkor leépítéseket helyezett kilátásba, amennyiben tartósan nem tudnak repülni a gépeik.