Május 11-én az Air France flottájának egyik legújabb típusa, az Airbus A220-as teljesítette a Párizs és Budapest közötti járatot, az új generációs keskenytörzsű repülőgép 20 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással üzemel.
Az Air France tavaly ősszel állította forgalomba az Airbus A220-300-ast, az első gép szeptemberben érkezett meg a kanadai Mirabelből az Air France Charles de Gaulle-repülőtéren lévő bázisára. Azóta további hét darab csatlakozott a gépparkhoz.
Május 11-én az AF 1294/1295-ös járatpárt is egy ilyen géppel teljesítette a cég, az ide tartó járat menetrend szerint 9.25-kor szállt fel Párizsból, 11.30-kor érkezett meg a ferihegyi repülőtérre, ahonnan 12.20-kor indult vissza és 14.40-kor landolt a francia fővárosban.
Az Airbus A220-300-as kategóriája leginnovatívabb és leggazdaságosabb típusa. Az A318-asokhoz és A319-esekhez képest egy székre vetítve 10 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető, üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb, és hajtóművei 34 százalékkal halkabbak.
A géptípus 148 utast tud befogadni, az üléskonfiguráció a megszokottól eltérő, 3-2, így egy sorban hat helyett öt ülés található. Ennek köszönhetően az utasok 80 százaléka vagy folyosó, vagy ablak melletti helyet kaphat.
A fedélzeten turista és üzleti osztályon lehet utazni, a bőrrel borított, ergonomikus kialakítású ülések a kategóriában a legszélesebbek (48 cm), 118 fokra dönthetők, fejtámlájuk állítható. Az ülés háttámlájából széles asztal hajtható le, pohártartó, USB A és C csatlakozó, valamint telefon/tablettartó is rendelkezésre áll. A kényelmes utazást szolgálják a nagyobb ablakok, az emiatt fényesebb beltér, illetve a LED-es hangulatvilágítás is.
Az Air France még 2019-ben rendelt 60 darabot az európai gyártótól, ezek várhatóan 2025-ig érkeznek meg a flottába, az idősebb Airbus A318-asokat és A319-eseket váltják ki. A 30 példányra szóló rendeléssel és további 30-ra vonatkozó opcióval az Air France a típus legnagyobb európai megrendelője.