A tesztrepülési kampány befejezése után az Airbus Helicopters felfüggeszti a CityAirbus NextGen elektromos légitaxi fejlesztését, főként az akkumulátortechnológia terén tapasztalható akadályok miatt.
A vállalat a 2024-es év végi stratégiai felülvizsgálatát követően hozott döntést arról, hogy a jelenleg folyamatban lévő tesztelési kampány lezárulta után nem folytatja a négy utas szállítására alkalmas, 80-100 kilométer közötti hatótávolságú elektromos légitaxi fejlesztését.
A vállalat vezérigazgatója szerint kulcsfontosságú technológiák nem állnak készen a CityAirbus NextGen nevű program elindításához, ezen belül különösen az akkumulátortechnológia jelenlegi fejlettsége jelent akadályt.
Bruno Even a Flightglobal beszámolója szerint úgy vélekedik, hogy
rövid távon nem is várható, hogy az akkumulátorok teljesítménye eléri a szállítható személyek száma és a hatótávolság terén kitűzött célokat.

Az európai gyártó helikopteres üzletága 2021-ben indította el a CityAirbus NextGen légitaxi fejlesztését, a függőleges fel- és leszállásra képes elektromos (eVTOL) légijármű forgalomba állítását az évtized végére tervezte.
A prototípus 2023 novemberében repült első alkalommal. A demonstrációs program a döntés ellenére az idei évben is folytatódik, ezt az Airbus Helicopters azzal indokolja, hogy az újfajta kialakítás és technológiák területén megszerzett tapasztalatokat és fejlesztéseket később a vállalat a hagyományos merev- vagy forgószárnyas típusain is hasznosíthatják.
A magyarországi gyáregységgel is rendelkező Airbus Helicopters lapunkhoz eljutatott közleménye szerint a tavalyi évben (bruttó) 455 új megrendelést szerzett 42 országból, 182 ügyféltől, a lemondásokat leszámítva pedig (nettó) 450-nel növelte a megrendelésállományát. (Az egyes típusok közötti eloszlás a lenti infógrafikán látható.)
A gyártó 2024-ben 361 helikoptert adott át megrendelőinek, amely az előzetes adatok szerint a polgári és részben állami/katonai helikoptertípusok piacán 57 százalék körüli részesedést jelent.
