Negyedével bővíti téli menetrendi kapacitásait a Ryanair Budapesten: 19 helyett 28 járat lesz Ferihegyről, új gép érkezése a bázisra egyelőre nem várható – mondta az AIRportal.hu-nak Horváth Evelin, az ír légitársaság Magyarorszégárt is felelős menedzsere.
Ismertetése szerint hetente kétszer indítanak majd járatokat október végétől Lvivbe, Palermóba, Marrákesbe, Edinburgh-be és Valenciába, heti háromszor járnak majd Nápolyba és hetente ötször lehet majd az ír diszkonttal eljutni Prágába. Ez összesen 28 járatot jelent a már meglévő járatokon lévő frekvenciabővítésekkel együtt.
A nyári és téli menetrendi bővítéseknek köszönhetően a Ryanair azzal számol, hogy a 2016-ban a budapesti útvonalakon szállított utasok száma 1,8 millióról 19 százalékkal 2,25 millióra emelkedhet, a piaci részesedés Ferihegyen pedig 15 százalék körül alakulhat.
Horváth Evelin beszélt arról is, hogy a járatbővítések ellenére egyelőre nem tervezik, hogy növelik a budapesti bázis méretét, így továbbra is három gép állomásozik majd a Liszt Ferenc repülőtéren. Ez azonban megváltozhat akkor, ha a Brexit-folyamatok nem megfelelően alakulnak.
Mint kifejtette, a Ryanair a legrosszabbal számol, vagyis azzal, hogy az Egyesült Királyságból a légicégek az unióból való kilépés, és ezzel az Open Skies egyezményből való kilépés után nem tudnak majd bilaterális egyezmények alapján járatokat üzemeltetni.
Ez azt is magával hozhatja, hogy – ha ideiglenesen is, de – megszűnhet a légiközlekedés a szigetország és az unió között, vagyis a Ryanairnek ki kell vonnia brit bázisairól mind a 70, ott állomásozó Boeingjét.
Ezeket a gépeket a többi európai repülőtéren helyezhetik el, ez azonban a legrosszabb forgatókönyv, minden félnek az az érdeke, hogy a légiközlekedés zavartalan és folyamatos legyen a királyság és az Európai Unió tagországai között – tette hozzá.
Felvetette ugyanakkor a munkavállalók problémáját is. A brit bázisokon lévő gépek személyzete ugyanis többnyire uniós munkavállalókból áll, egyelőre azt sem tudni, hogy nekik lesz-e munkavállalási engedélyük.