Elindultak a Wizz Air nyugat-balkáni járatai, az első gép Tirana irányába szállt fel Budapestről. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgató szerint a foglalások a vártnál kicsit jobban alakulnak. Mostantól hetente kétszer, szerdán és vasárnap a Wizz Air Tirana mellett Podgoricába, Szkopjébe, Szarajevóba és Pristinába repül.
Az első járat felszállása előtt tartott sajtótájékoztatón Váradi József az érintett országok Magyarországra akkreditált nagykövetei előtt beszédében azt hangsúlyozta, hogy a vártnál jobb foglalási számok is azt jelzik, hogy van kereslet a nyugat-balkáni országok és Magyarország közötti légijáratokra, és megfelelő áru jegyekkel sikeresen lehet stimulálni a piacokat.
A járatok indítása azért is nagy jelentőségű a Wizz Air számára, mert olyan útvonalakat kezdenek el üzemeltetni, amelyek régóta nem üzemelnek és olyan piacokra juthatnak el, ahol nem, vagy csak kis mértékben vannak jelen. A járatnyitással 68-ra nő a Wizz Air hálózatában Budapestről elérhető célállomások száma, a vezérigazgató az év végére a tavalyival nagyjából megegyező mértékű, 20 százalék körüli bővülésre számít az utasforgalomban.
Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédében azt hangsúlyozta, hogy a járatok öt éve nem üzemelnek, az újranyitáshoz az unióval is tárgyalásokat kellett folytatni. Ennek oka, hogy a járatok piaci körülmények között nem üzemeltethetőek, ezért állami támogatás kellett az újranyitáshoz, ehhez pedig az uniónak is hozzá kellett járulnia.
Kiemelte még, hogy ma már elképzelhetetlen biztonságos és gyors légijáratok nélkül az országok közötti kapcsolatok elmélyítése, ezért a Wizz Air nyugat-balkáni útvonalainak megnyitásával a kereskedelmi, kulturális és gazdasági kapcsolatok is elmélyülhetnek.
A járatok megnyitását üdvözölte Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, valamint a nyugat-balkáni országok nagykövetei is.
Váradi József tavaly decemberben jelentette be, hogy légitársasága nyerte meg a kormány által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást a nyugat-balkáni járatok üzemeltetésére. Az útvonalakat legutóbb a Malév üzemeltette, miután csődbe ment senki nem repült rá az útvonalakra, mivel azok nyereségesen nem voltak üzemeltethetőek.