Idén októberben állítja forgalomba első Bombardier CSeries CS300-as repülőgépét a Swiss, az első járatokon várhatóan Budapestre is ellátogat az új, nagyobb befogadóképességű regionális típus.
A rövidebb törzsű CS100-ast bevezető svájci légitársaság megkezdi a nagyobb befogadóképességű CS300-as változat kereskedelmi üzemeltetését 2017. októberében.
A Swiss első CS300-asa gépe több más európai város mellett az elsők között teljesít járatot Budapestre is a légitársaság tervei szerint.
A repülőjegy foglalási rendszerek szerint
a Swiss 2258-as számú járatát teljesítő Bombardier CSeries CS300-as repülőgép 2017. október 20-án, pénteken 19:05-kor száll majd le Budapesten és 19:45-kor indul vissza Zürichbe.
A repülőgép továbbá egy héttel később, 2017. október 27-én, pénteken is az esti budapesti járatot repüli majd.
A CS300 első kereskedelmi járatát október 9-én teljesíti Nápolyba a Swiss színeiben. Az első hetekben Budapest mellett Párizsba, Krakkóba, Velencébe, Brüsszelbe, Bariba, Palermóba, Prágába, Hannoverbe, Brindisi-be, Nizzába és Szófiába is elküldi a vadonatúj repülőgépet a svájci légicég.
A CS300-as repülőgép a tervek szerint október 29-től a Swiss genfi bázisára kerül át, ahonnan napi ötször London Heathrow-ra, napi egyszer pedig Moszkva – Domodedovo repülőtérre teljesít majd járatokat az airlineroute bejegyzése szerint.
A svájci légitársaság elsőként helyezte kereskedelmi forgalomba a Bombardier CSeries alapváltozatát, a rövidebb törzsű és kisebb befogadóképességű CS100-ast.
Az első példányt 2016. nyarán vette át a kanadai gyártótól a Swiss, a típus egyik első útján Budapestre is ellátogatott.
A hosszabb törzsű CS300-as típus első üzemeltetője az airBaltic lett, aki 2016. november végén vette át az első példányt. Míg a CS100-as 108-133, addig a CS300-as 130-160 székes konfigurációban érhető el.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Swiss még 2008-ban döntött emellett a típus mellett, mivel a piacvezető repülőgépgyártóknak akkor nem volt a kínálatukban a rövid távú járatokra alkalmas, nagyságrendileg 100 fős kapacitású gépük. A Bombardier új típusának kifejlesztése közel egy évtizedet vett igénybe, a svájci légitársaság összesen 30 darabot rendelt a CS100-ból, illetve nagyobb testvéréből, a CS300-ból.
Ezek a gépek először a Swiss AVRO RJ100-asait, majd később egyéb típusait váltják, illetve részben hozzájárulnak a légitársaság flottájának bővüléséhez.
Az innovatív új repülőgép bevezetése a 2016-os évben már a második jelentős lépés volt a Swiss flottájában, hiszen a légitársaság februárban állította üzembe új Boeing 777-300ER típusú, nagy távolságú repülőgépét, amelyből összesen kilencet rendelt. A svájci cég összesen 2 milliárd dollárt fordít a 30 Bombardier CS gép vásárlására, és ez a repülőgép-megrendelés a jövőben mintegy 150 új állást hoz létre.
Az új típus hivatalos sajtóbemutatóját követően egyórás tesztrepülésen próbáltuk ki a Swiss vadiúj Bombardier CS100-as regionális repülőgépét. Verdiktünk szerint az eddigi legjobb regionális gépet alkották meg a kanadaiak.