A könnyebb kezelhetőség miatt két részre bontva szállítható a Rolls-Royce Trent XWB-hajtóműve, amelyet az Airbus A350-esekhez fejlesztett ki. A Lufthansa sikeres próbapakolást hajtott végre, amelynek során egy Boeing 777F rakterébe emelték be a szerkezetet.
Delhi és Boston lesznek a Lufthansa első A350-es célállomásai
Lufthansa: A müncheni bázisra érkezik az első A350XWB
Hét tonna súlyú, öt méter hosszú, a szívónyílásnál három méter átmérőjű a Roll-Royce gyár új generációs hajtóműve, a Trent XWB, amelyet az Airbus A350-eshez fejlesztettek ki. Ilyen méretekkel csak egy hatalmas kargógép – Antonov An-124, Airbus Beluga, vagy Boeing C-17-es – volna képest a szállítására. Az aero.de cikke szerint azonban a brit hajtóműgyártó új módszert talált ki a problémára.
Két részre bontva is utaztatható a szerkezet, a hajtómű lapátjait egy napon belül leszerelik, így a raklappal együtt összesen 18 tonna súlyú, azonban kezelhetőbb áru egy Boeing 747-es vagy 777-es „normál” teherszállító repülőgépbe is betehető.
A napokban a frankfurti repülőtéren sikeres próbát tettek a Lufthansa Technik, a Lufthansa Cargo és a Rolls-Royce szakemberei. A fentebb leírt módon raklapra szerelt Trent XWB-t elhelyezték egy Boeing 777F rakterében, valós körülményeket teremtve.
Erre azért van szükség, hogy a Lufthansa leendő A350-esei által kiszolgált minden egyes célállomásra szükség esetén a lehető leggyorsabban eljuttassák a cserehajtóművet
– mondta Harald Müller, a német légitársaság kargó-üzletágának szakembere (ugyanis jóval könnyebb a saját teherszállító flottával küldeni, mint keresni a teljes, összeszerelt hajtóműhöz egy megfelelő óriásgépet – a szerk.) Közlése szerint négy hónap előkészület után került sor a műveletre.
A Lufthansa összesen 25 darab A350-900-ast rendelt, az első példányt ez év végén tervezi forgalomba állítani. Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt, ez a repülőgép nemrég gördült ki a Toulouse-i festőhangárból teljes Lufthansa-arculatba öltöztetve, egyelőre hajtóművei nélkül.