A hó elején teljesítette utolsó kereskedelmi járatát Tupoljev Tu-154-es a fehérorosz Belaviánál, a gépet Boeing 737-esek váltják a flottában. Nincs több európai Tu-154-es kereskedelmi üzem.
Az utolsó kereskedelmi járatot október 1-jén teljesítette az EW-85741-es lajstromszámú Tu-154M, a fővárosból Gomelbe repült. A gépet viszont még nem vonják ki a flottából: a Belavia tájékoztatása szerint charter járatként munkásokat fog szállítani az ország északi részébe december végéig. Leselejtezése csak ezt követően kezdődik el – írta a ch-aviation.
A gépeket, mint oly sok légitársaságnál a Boeing 737-esei váltják, a fehérorosz légitársaságnak jelenleg 13 darab Classic és négy Next Generation 737-ese van, az utolsó darabot még nem szállította le a Boeing.
Adatbázisok szerint a Belavia 24 darab Tu-154-est üzemeltetett, ezek közül jelenleg kettő kettő aktív, a többit vagy leselejtezték, vagy tárolják, vagy kiképzésre, kormánygépnek használják.
Az utolsó kereskedelmi járattal az utolsó európai útvonalon közlekedő Tu-154-es is távozott, bár nagyjából egy évvel később, mint azt a Belvaia eredetileg tervezte. Tavaly júniusban spottereknek még túrákat is szerveztek a Genf és Minszk közötti járatra, mivel az lett volna az utolsó járat, még vízsugaras (el)köszöntést is kapott.
A Budapestre CRJ-200-asokkal közlekedő légitársaság mellett kereskedelmi forgalomban még két légicég használ Tu-154-eseket: a világ egyetlen egycsillagos légitársasága, az észak-koreai Air Koryo, valamint a mirniji (Jakutföld) székhellyel rendelkező orosz regionális Alrosa.
Az EW-85741-es lajstromú, Szolovjov hajtóművekkel szerelt Tu-154M-et 1991-ben gyártották, és először az azóta már csődbe ment Estonian Airnél kezdte meg a szolgálatát, később a gyártóhoz került, a Belavia 1995-ben kezdte üzemeltetni a gépet.