Megszünteté a párhuzamosságokat, átszervezné a vállalati struktúrát az Airbus Group a költségcsökkentés jegyében, a versenyképesség növelése érdekében. A felszabaduló pénz a digitalizációra fordítaná a holding a vezérigazgató, Tom Enders nyilatkozata szerint.

Az Airbus új zászlóshajója az új generációs A350-es. (Grafika: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Airbus új zászlóshajója az új generációs A350-es.
(Grafika: Airbus)

Miután ezen a nyáron csökkenő üzemi eredményekről tett bejelentést, az Airbus Group arra készül, hogy átszervezi a vállalati struktúrát, megszünteti a párhuzamosságokat.

A Financial Times című lapnak nyilatkozó, névtelenséget kérő vezetőre hivatkozva az aero.de azt írja, hogy emiatt munkahelyek is megszűnhetnek.

A tervek azonban még nem véglegesek, a szakszervezetekkel hamarosan elkezdődnek a tárgyalások.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A holding szóvivője szerint mivel a költségcsökkentésről még nincs konkrét döntés, „spekulációkat” nem kommentálnak.

A DPA német hírügynökség úgy tudja, a terveket szeptember 29-én mutatják be az igazgatótanácsban, de az Airbus ezt sem erősítette meg, de nem is cáfolta.

A Bloomberg hírügynökség idézi a konszern vezérigazgatójának szavait, aki erről hétfőn Toulouse-ban beszélt.

„Olyan karcsúnak és hatékonynak kell lennünk, ahogy csak lehetséges” – mondta Tom Enders.

Szerinte a versenyképességnek nem csak a gyártásban kell megjelennie, hanem a szervezeti szinten is folyamatos feladatként kell erre tekinteni. Azonban konkrét határidőkről, vagy arról, hogy mennyi munkahelyet érinthet a lépés, nem beszélt.

Az aero.de összefoglalója szerint a cégcsoport féléves, nem túl kedvező pénzügyi eredményeit ismertető júliusi beszámolón már beszélt erről Enders, de annak „nem volt nagy visszhangja”.

Az új generációs keskenytörzsű gépcsalád legnagyobb befogadóképességű tagja, az A321neo egyik tesztpéldánya. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Az új generációs keskenytörzsű gépcsalád legnagyobb befogadóképességű tagja, az A321neo egyik tesztpéldánya. (Fotó: AIRportal.hu)


Akkor azt hangsúlyozta, hogy a vállalatnak „gyorsabbnak, hatékonyabbnak, karcsúbbnak” kell lennie. Arról is beszélt, hogy a menedzsment e célból megvizsgálja a szervezeti struktúrát, az esetleges átfedéseket a konszern különféle szintjein és az egyes tagok között is. A spórolás eredményeképp felszabaduló pénzt többek között a nagyvállalat digitalizációs stratégiájának megvalósítására fordítanák Enders szerint.

Az aero.de emlékeztet arra, hogy 2013 végén az Airbus már átfogó szervezeti átalakításba kezdett, több ezer állást megszüntetve.

A napokban egyébként az is kiderült, hogy Fabrice Brégier, az Airbus utasszállító repülőgépeket gyártó részlegének vezérigazgatója nemsokára a konszern ügyvezető igazgatója lehet. Szintén az aero.de írja, hogy eddigi posztjának megtartásával a szakember így lényegében Tom Enders helyettesévé lépne elő.