Átvette első A350-esét az Airbustól a Thai Airways, így hamarosan forgalomba állhat az egyik legszebb festésű XWB. A gépet még kedden átrepülik Toulouse-ból a cég központjába, Bangkokba.
Megkezdődött az első Thai A350XWB gyártása
A gépet tavaly júniusban kezdték el gyártani, július végén teljesítette szűzfelszállását Toulouse-ban, a HS-THB lajstromot kapta, majd a sikeres földi és egyéb ellenőrző tesztek után a gyártó átadta a légitársaságnak üzemeltetésre a típust. Az első időszakban regionális útvonalakat fog teljesíteni a gép Bangkok és Csiangmaj között, majd első hosszútávú útján Melbourne-be repülnek vele
A thaiok kétosztályos, 321 székes konfigurációval rendelték meg a gépeket, ebből 32 a Royal Silk business osztályon található, ezek a székek teljesen sík ággyá alakíthatóak, a fennmaradó 289 ülés pedig a turista osztályon van.
A Thai összesen 12 darab A350-900 repülőgépet rendelt, melyből négy darab direkt vásárlás, nyolc pedig lízingcégen keresztül kerül a légitársasághoz. Az első példány az utóbbi csoportba tartozik, az amerikai CIT Grouptól bérlik. Az XWB üzembe állításával a Thai lett a nyolcadik légitársaság a világon, amely üzemelteti a típust.
Az Airbusnak eddig összesen 810 darab A350-esre van megrendelése 43 vásárlótól. Július 30-ával az Airbus harminc A350-est adott át, a legtöbbet, kilencet a típus indító légitársasága, a Qatar Airways állított eddig forgalomba, a Finnair hat, az International Lease Finance Corporation (ILFC) lízingcég ötöt birtokol.
A Thai Airways 1960-óta üzemel, jelenleg alvállalataival együtt 94 gépes flottát üzemeltet, amellyel 80 célállomásra repül. A társaság egy diszkont leányvállalatot, a csőrös festéséről híres Nok Airt is üzemelteti.
Az év eddigi részében a Thai 9,1 millió utast szállított, 3,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A társaság az utasszám csökkenésével a kapacitást is visszafogta, így a járatok átlagos töltöttsége az első félévben 73,6 százalék volt, 1,1 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban.
Beszámolója szerint 2015-ös üzleti évet 5,5 milliárd dollár bevétel és 5,9 milliárd dollár kiadás mellett 375 millió dollár adózott veszteséggel zárta, ahogy a korábbi években is hasonló eredménnyel zárt a thaiföldi társaság.