Az X-57 Maxwell a NASA legújabb kísérleti repülőgépe, mely a technológiai kíváncsiságot és a korábbi vágyálmokat kívánja valóra váltani azzal, hogy elektromos meghajtásával elsőként a kereskedelmi forgalomban is megállja majd a helyét.

“A probléma a hagyományos repülőgépek konstrukciójával az, hogy a biztonságos fel-, és leszállások garantálása érdekében nagyobb szárnyfelületet alkalmazunk, mint amire szükség lenne az utazósebességen”
nyilatkozta az X-57 egyik felelős kutatója, Sean Clarke. Az Ő elképzelését láthatjuk megtestesülni 3 dimenziós látványtervben, mivel a repülőgép valóban szokatlanul keskeny szárnyfelülettel rendelkezik.

NASA X-57 Maxwell (Fotó: National Aeronautics and Space Administration) | © AIRportal.hu

NASA X-57 Maxwell (Fotó: National Aeronautics and Space Administration)

Az X-57 Maxwell egyelőre még csak a tervezőasztalon létezik, első próbaútjára várhatóan 2017-ben fog sor kerülni.

Az elképzelés a repülőgép gyártásban manapság már jól ismert és agyon hangoztatott szlogenekkel kampányol: alacsonyabb fogyasztás és kisebb zajterhelés.

Itt azonban nem csak a szokásos reklámról van szó, ugyanis a NASA új X repülőjének meghajtásáról elektromotorok gondoskodnak, melyek várhatóan valóban eleget tesznek majd a kívánalmaknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

További nem titkolt cél az is, hogy forradalmi áttörést sikerüljön elérni az elektromotorokkal meghajtott repülőgépek történelmében és eddig nem látott mértékben javuljon az utazósebesség és ezzel arányban álljon a hatótávolság.

NASA X-57 Maxwell

Az X-57 alapja az olasz gyártású Tecnam P2006T négyszemélyes, vállszárnyas repülőgép.

Meghajtásáról 14 elektromotor fog gondoskodni, a szárnyvégeken elhelyezkedők 60-60, míg a szárny belépőélén találhatóak egyenként 9 kilowatt teljesítmény leadására lesznek képesek – utóbbiak a fel-, és leszállások során segédkeznek, előbbiek pedig a várt 152 csomós utazósebességet hivatottak garantálni.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!