Különleges légifelvételek készültek egy Boeing 737-10-es és Douglas DC-8-as kutatási célokat szolgáló kötelékrepüléséről.

Az amerikai gyártó és a NASA a United Airlines számára gyártott Boeing 737 MAX (737-10) repülőgéppel teszteli a fenntartható üzemanyag használatakor képződő kondenzcsíkokat és azok légköri hatásait.

Az egyedi ecoDemonstrator Explorer festésű és a leendő üzemeltető, a United Airlines arculatát egyszerre viselő 737-10-es október közepe óta Seattle-ből hajtott végre több tesztrepülést.

A repülőgép fedélzetére különleges műszereket és vezérlőket telepítettek, elkülönített üzemanyag tartályaiba hagyományos és alternatív üzemanyagot is töltöttek, így repülés közben tudták változtatni a típusát és összetételét.

A 737-est a NASA Douglas DC-8-as, „Airborne Science Lab” nevű repülőgépe követte, amely mérte az egyes üzemanyagtípusok használata esetén a kibocsátást, valamint a kondenzcsíkok és az azokban lévő jégszemcsék összetételét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett a NASA műholdjai felvételeket is készítettek a hővisszatartó hatásuk miatt a légkör felmelegedésében is szerepet játszó kondenzcsíkokról.

Elemezték, hogy egyebek mellett a fenntartható üzemanyag használata hogyan befolyásolja azok jellemzőit, illetve a hideg és nedves levegőben a hosszabb ideig történő megmaradásukat.