Kínában nyitja meg Airbus A330-as új gyártó és átadó központját az Airbus, ahol a repülőgépek üzemeltetők részére történő átadása mellett a távol-keleti piacra értékesített A330-asok végső szerelési munkái, például az utaskabinok berendezése is zajlik majd.
Az észak-kínai Tiencsinben a hetekben rakták le az Airbus új Completion and Delivery Centre (C&DC) üzemegységének alapkövét.
A létesítményben már működik az Airbus keskenytörzsű, A320-család gyártósora, ahonnan eddig 260 repülőgép gördült ki a megnyitás óta.
A Tiencsinben megnyíló C&DC üzemegység az Airbus első Európán kívüli szélestörzsű gyártó és átadó központja lesz, így a beruházás jelentős mérföldkőnek számít az európai gyártó globális stratégiájában.
A C&DC egység feladata lesz a repülőgépek utaskabinjainak berendezése, a repülőgépek külső festése, a hajtóművek tesztelése, a vásárlóknak történő átadást megelőző repülések és az átadások dokumentációja és a kapcsolódó folyamatok menedzselése.
Az Airbus globális piaci előrejelzése szerint a 2015-2034 időszakban Kínának összesen 5400 darab repülőgépre lesz szüksége a 100 ülés feletti utasszállító és 10 tonna feletti cargo repülőgép kategóriában. Ebből 3630 darab keskenytörzsű és 1770 darab kétfolyosós szélestörzsű (beleértve a kétszintes A380-asokat is) repülőgépre lesz igény a távol-keleti országban, mely a világszintű kereslet 17%-át jelenti.