Újabb repülőgéppel bővült az A320neo-család teszt-flottája, miután sikeresen teljesítette szűzrepülését a PW1135G-JM hajtóművekkel felszerelt A321neo.
Száztíz A321neo-ról írt alá szándéknyilatkozatot a Wizz Air
Az A320neo-család leghosszabb törzsű tagját két különböző teljesítményű Pratt & Whitney hajtóművel is meg lehet majd rendelni. A most levegőbe emelkedő repülőgépet a PW1135G-JM változattal szerelték fel, mely 160 kN teljesítményre képes.
Az ezzel a hajtóművel felszerelt repülőgépek nagyobb terheléssel, hosszabb utak megtételére lesznek képesek a gyengébb, 150kN teljesítményű PW1133G hajtóművel felszerelt A321neo repülőgépeknél.
A PW1135G hajtóművet ajánlja a gyártó azoknak a légitársaságoknak is, akik magas fekvésű repülőterekről üzemelnek.
A hajtóműcsalád első tagja a PW1100G-JM az A320neo típuson debütált, melyet a Lufthansa állított forgalomba 2016. januárjában. A Pratt & Whitney PW1100G-JM hajtóművek hibái miatt a Qatar Airways elutasította az A320neo gép átvételét, sőt a hajtóművekről szóló megállapodás felmondását is kilátásba helyezte Akbar Al Baker, a légitársaság vezérigazgatója.
A Lufthansa első A320neo gépének februárban, Hamburgban tartott átadó-eseményen Robert Leduc, a Pratt & Whitney vezérigazgatója kérdésre válaszolva hangsúlyozta, hogy a hajtóművel kizárólag szoftveres problémák vannak. A hajtóműgyártó ígérete szerint problémák jelentős részét áprilisra megoldják.
A rivális CFM International LEAP-1A típusú hajtóműveivel felszerelt Airbus A321neo már korábban, 2016. február 9-én teljesítette szűzfelszállását.
A Wizz Air 2015-ben száztíz A321neo repülőgép megvásárlásáról írt alá megállapodást az Airbusszal, azonban a légitársaság egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy repülőgépeihez a CFM International LEAP-1A vagy a Pratt & Whitney hajtóműveket rendeli-e meg. A Wizz Air 2019 és 2024 között veszi majd át A321neo repülőgépeit.
2016. február 12-én pénteken Hamburgban adta át ünnepélyesen az Airbus a Lufthansa az első új generációs hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépét. Az átadó ünnepséget követően Hamburgból Frankfurtba repültünk a vadonatúj A320neo fedélzetén. Részletek…