Igen jó negyedévet zárt a Boeing az idei harmadikban. Nemcsak a véghez vitt gépátadások terén sikerült nagyot alkotni, amely során rekord mennyiségben, összesen 199 darab kereskedelmi célú repülőgépet szállítottak le a megrendelőknek, hanem egy sor más jelentős dolog is erre a három hónapos, a júliust, az augusztust és a szeptembert magába ölelő időszakra esett.
Minderről természetesen nem más, mint maga Randy Tinseth, a Boeing marketing igazgatója számolt be csokorba gyűjtve a legfontosabb eseményeket, hisz ő az, aki blogjában a szárazabb adatok mellett, amelyeket a sajtóosztály szabályos közlemények formájában rendre kiad az érdekességekre külön is fel szokta hívni a figyelmet.
A negyedéves viszonylatban rekordmennyiségű gépátadásról szólva a bejegyzés kiemeli, azzal a bizonyos 199 géppel 7%-kal sikerült túlteljesíteni az előző évi azonos időszak eredményét. Hangsúlyos, hogy az idei harmadik negyedévre esett a 325. Dreamliner átadása, ami azért figyelemre méltó, mert a legtöbben még mindig vadonatúj típusként kezelik a 787-est, ami technológiai értelemben abszolút helytálló, de ugyanakkor mégis elgondolkodtató, hogy a 2011-ben bevezetett legújabb generációs, kompozit építésű szélestörzsű Boeingból immáron háromszáznál is több van forgalomban és repül nap mint nap.
A másik fontos mérföldkő az új 737 MAX típuscsalád prototípusának a végszerelés startja, amelyről szeptemberben adtak hírt a gyáriak. A tervek szerint még az idén kigördülő első prototípus, egy 737 MAX-8-as várhatóan a jövő év elején kerül a berepülési program birtokába, hogy tartható legyen a 2017-re ígért forgalomba bocsátás céldátuma.
A hírek fő sodrából azonban kimaradt, és erről első kézből csak a marketing főnök számolt be, hogy a MAX-8-as már a „felvillanyozáson” is túl van. A típus megújított, Dreamliner-alapú pilótafülkéjét sikeresen áram alá helyezték, és életre keltették a Rockwell Collins által fejlesztett négy nagyméretű színes képernyőből álló digitális egységet. Sok minden van még hátra a végszerelés folyamatában, de ez mindig egy meghatározó, jelképes esemény egy új típus pályafutásában.
Nagy híre volt még a 737-es programnak a kínai elnök szeptember végi személyes gyárlátogatása Everettben, amely alkalmat adott rá, hogy a Boeing bejelentse, 737-es átadóközpontot hoz létre a távol-keleti országban, amely az első ilyen célú, az USA határain kívüli létesítmény lesz.
A jövő év márciusától már mindössze havi egy gépes, alapjáratként is felfogható gyártási ütemre állított 747-8-as programja ebben a három hónapban ért el egy ugyancsak fontos pontra, amikor végre egy új utasszállító üzemeltetőt sikerült köszönteni a Korean Air személyében, amely a Lufthansa és az Air China után még mindig csak a harmadik a sorban.
A nagy túlélő, a 767-es programja pedig megint csak tovább él azzal, hogy az amerikai FedEx újabb 50 darab teherszállító variánst rendelt a flottája megújítása érdekében. Az igények kiszolgálására a Boeing örömmel jelentette, 2017 utolsó negyedévében havi 2,5 gépre növelik a kibocsátást, hogy eleget tegyenek a várható keresletnek, amiben benne foglaltatik a tanker-program húzóereje is.
A Boeing utasszállító gépeket gyártó üzletágának jövőjére nézve a nagyobb szélestörzsűek közül fontos eredmény, hogy a fejlesztők augusztus végén lezárták a 777X konfigurációját, amellyel 2020-ra ígérik az első, immáron négyszáznál is több utas szállítására alkalmas, a legújabb generációs technológiákkal felvértezett 777-9X forgalomba bocsátását.
A mai, gyártásban lévő 777-esekhez, de leginkább már az újhoz előkészítve pedig bevezették a FAUB – Fuselage Automated Upright Build automatizált törzs szerelési technológiát, amellyel minden eddiginél jobb minőségben, nagyobb pontossággal és nem utolsó sorban biztonsággal végezhető a gyártás.
Új megrendelés 166 darab érkezett, amivel közel 5700 gépre gyarapodott a Boeing Commercial Airplanes gyártási hátraléka. Feladat és vele kihívás tehát akad bőven, aminek teljesítésére a Boeing örömmel néz elébe. Elvégre gigantikus, 426 milliárd dolláros üzletről van szó.