A második CFM International LEAP-1A hajtóművel szerelt A320neo prototípust adta át a berepülési programnak az Airbus repülőgépgyár, amelynek immáron négy gépe van a repülési tesztek szolgálatában.
Brégier: 2015 novemberében indulhat az A320neo
A múlt héten, szeptember 29-én teljesítette szűzfelszállását az Airbus repülőgépgyár második, CFM LEAP-1A hajtóművel szerelt A320neo prototípusa. A D-AVVB lajstromot viselő gép Hamburgból Toulouse-ba repült az első alkalommal, amire négy hónappal azután került sor, hogy először emelkedett magasba CFM hajtóműves A320neo.
Az Airbus sem közleményben, sem fényképpel nem számolt be az eseményről. A szűzrepülés tényét csak külön érdeklődésre erősítették meg, fenntartva a forgalomba bocsátás idei év végi tervezetét, vagyis az európai repülőgépgyár továbbra is azzal számol, hogy az első A320neo üzemeltető még 2015-ben átveheti a gépét.
Az Airbus berepülési programjának jelenleg négy A320neo áll rendelkezésre: kettő Pratt&Whitney PW1100G és kettő CFM LEAP-1A hajtóművel szerelt prototípus. Az előbbiek közül az egyik géppel csak nemrég tudták folytatni a teszteket, mivel állítólag néhány hétig szüneteltetni volt szükséges a repüléseket a hajtómű pontosan meg nem nevezett hibájából fakadóan.
Mindez azért jelenthet problémát, mert az Airbus elsőként éppen a Pratt&Whitney-s hajtómű opcióval kínált A320neo-t készül bevezetni, és ezzel az új, reduktoros erőforrással egyszer a nyár folyamán már fel kellett függeszteni a teszteket. Az Airbus szűkszavúsága ennek is tudható be. Igyekeznek óvatosan kommunikálni és már csak a biztos dolgokat bejelenteni, valamint minimalizálni a lehetőségét annak, hogy bármi is rontsa a 4300-nál is több példányban eladott A320neo imázsát.
Az Airbus az elnök-vezérigazgatója útján tavaly év végén még 2015. novemberi első átadást helyezett kilátásba, de az már szinte biztosra vehető, hogy ez késedelmet szenved, ezért a szóvivők által használt „év végi” időjelölés leginkább decemberre lehet érvényes. Az indító légitársaság Qatar Airways legkorábban tehát ekkorra várhatja gépét.