A Boeing ma jelentette be, hogy teljesítették az új generációs 777X program egy fontos mérföldkövét, végleges a típuscsalád első tagjának a 777-9-esnek a konfigurációja.

A szárny a lényeg

A Boeing 777X legfőbb ismertetőjelei a hatalmas, rendkívül hosszú szárnyak lesznek, melyek vége gurulás közben felhajthatók annak érdekében, hogy a repülőgép kiszolgálásához a repülőtereknek ne kelljen változtatni infrastruktúrájukon.

A repülőgép szárnyait úgy alakították ki, hogy azok jelentősen javítsák a 777X aerodinamikai teljesítményét, ezzel csökkentve az üzemanyag-felhasználást és növelve a repülőgép teljesítményét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company

A Boeing 777X projekt-csapat a típus leendő vásárlóival és a legfontosabb beszállítókkal szoros együttműködésben alakította ki az új repülőgéptípus optimális paramétereit.

A 777X család a 777-8 és a 777-9-es típusokból áll, mindkettő úgy került megtervezésre, hogy megfeleljen a piaci igényeknek és a vásárlók elvárásainak. A repülőgépgyártó közleménye szerint a 777-8 és a hosszabb törzsű 777-9 is jelentős előnyt biztosít a rivális gyártó A350-es típusához képest, a hatótáv, a szállítható teher és az üzemanyag-felhasználás terén.

A munka során a szélcsatornában elvégzett teszteredményeket, az aerodinamikai képességeket és a strukturális terhelhetőséget is értékelték, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a repülőgép megfelel az elvárásoknak.

Ezt követően a 777X csapat már az egyes alkatrészek, alkotóelemek részletes terveit, valamint a gyártás folyamatát és a repülőgép egyéb rendszereit kezdi el kidolgozni. Amikor a részletes tervek készen lesznek, megkezdődik a prototípus gyártása.

Nincs késés és jobb lesz mint a konkurencia gépe

A Boeing közleménye hangsúlyozza, hogy a program a tervek szerint, az előzetes ütemezésnek megfelelően halad és tartják a vásárlók felé tett vállalásaikat.

A 777X a legnagyobb és leghatékonyabb kéthajtóműves sugárhajtású repülőgép lesz a világon, mely 12%-kal alacsonyabb üzemanyag-felhasználást és 10%-kal alacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosít az üzemeltetők számára a konkurens típusnál. Ezen túl a 777X az utastere is számos újítást hoz majd, mely az utasok kényelmét új szintekre emeli.

A 777X program eddig 320 megrendelést tudhat magáénak, összesen hat vevő észéről. A típus gyártását 2017-ben kezdik a tervek szerint.

Íme az új generációs 777X

Forrás: Boeing

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!