Az Airbus három ügyfele is módosított az A320-as megrendelésein, mindhárom esetben a nagyobb teljesítményű A321-es típusváltozatra váltva – olvasható ki az európai repülőgépgyár július havi rendelésösszesítő táblájának adataiból.
Steven F. Udvar-Házy cége indítja az A321LR-t
Mindez alátámasztani látszik azt az Airbus által is hangoztatott tendenciát, amely szerint a légitársaságoknak egyre inkább szükségük van a nagyobb utaskapacitással rendelkező gépekre a járataik megfelelő kiszolgálása érdekében. Olyannyira, hogy az utóbbi öt évben az A321-esek (beleértve a ceo és neo változatokat egyaránt) iránti kereslet a gyártási hátralékból, illetőleg a megrendelt gépek számából kiindulva lényegében megduplázódott.
A flightglobal.com észrevétele alapján a Qatar Airways, a GECAS lízingcég, valamint egy egyelőre meg nem nevezett ügyfél voltak azok, amelyek az elmúlt hónapban módosították a szerződéseiket, és minden esetben a nagyobb, A321-esre formáltak igényt.
A General Electric lízingcégeként működő GECAS a 2011-ben megkötött 60 gépes neo-megrendeléséből konvertált hatot a hosszabb törzsű típusváltozatra. Mindazonáltal az amerikai vállalatnak összességében 120 darab A320neo-ra van foglalása, a frissített összesítés szerint 99 A320neo és 21 A321neo formájában.
A harmadik ügyfélről csak annyit tudni, hogy tavaly novemberben kötött szerződését módosította, amelyből hét gépet íratott át júliusban az A321neo-ra.
Az Airbus összesítő adatbázisára nézve az augusztust 73 ügyfél összesen 3891 A320neo (mint típuscsalád) megrendelésével indították, amelyből 49 az A319neo, 3001 az A320neo és 841 az A321neo variáns. Az A321neo megrendelésszámának növekedéséhez hozzátartozik az is, hogy az Airbus július 31-én 25 darab új hajtómű opciós A321-esre kapott megrendelést egy egyelőre meg nem nevezett vásárlótól, amely sem a gépek szállításainak kezdetét, sem pedig a hajtómű választását nem közölte a nyilvánossággal.
Az A321neo, amely az Airbus új SpaceFlex kabinberendező csomagjával, a 2017 második félévében tervezett bevezetésétől akár 236 utast is a fedélzetére vehet az aktuális listaár szerint 124,4 millió dollárba kerül, 18,2 millióval többe, mint a rövidebb törzsű A320neo.