Annak ellenére, hogy a Boeing bizakodó a 747-8-as piacát illetően, legfőképpen a cargo-üzletágban reménységet látva, mégis tovább csökkentik a típus gyártási ütemét. A döntés értelmében 2016 márciusától már csak havonta egy 747-8 fog legördülni a gyártósorról.
A Boeingnek sikerült, az Airbusnak nem
Fájdalmas, de szükségszerű döntést hozott a Boeing a 747-8-as gyártási ütemének „alapjáratra” történő visszavételével. A cél ugyanis a túlélés, a program életben tartása, amely ezzel a lépéssel az egyik legszélsőbb megoldást választotta, de a gyáriak abban reménykednek, hogy a cargo-üzletág olyan mértékben felfelé ível, amivel újabb gépekre lesz igény és addig kell csak kivárni, utána feljebb futhat a kibocsátás.
Keserédes optimizmus ez, mert a Boeing az utasszállító verzió, az Intercontinental eladásaira szinte már nem is számít, egyedül a felnyíló orrú Freighterben látnak reménységet arra várva, hogy annak megrendelései kihúzzák a csávából a programot, amelyet egyesek már ezt megelőzően is temetni kezdtek.
Történik mindez azután, hogy a múlt héten zajlott párizsi légi szalonon a 747-8-asnak 20 gépre szóló szerződést sikerült szereznie az orosz Volga-Dnepr Grouptól. Igaz, az egyelőre csak szándéknyilvánítás, de jelen helyzetben az is jóval több mint a semmi. Kiváltképp, hogy nem egy-két gépről, hanem jóval többről van szó. Idén márciusban pedig már egy véglegesített rendelés is befutott három darab 747-8F-re az azeri Silk Way West légitársaságtól. Azt megelőzően az USAF jelentette be, hogy a 747-8-ast választotta a következő amerikai elnöki különgép alapjául.
Az előző, 2014-es évben egyetlen megrendelést sem szerzett 747-8 program összesen 122 eladott gépen áll. Az utasszállító változatból 51, a teherszállítóból 71 darabot értékesített a Boeing. A gyártási hátralék a lezárt, fix rendelések alapján viszont mindössze 32 gép, 14 cargo és 18 utasos 747-8-as, ezért kellet meghozni az évente mindössze 12 gépes kibocsátásról szóló döntést.
A 747-8-as gyártásában a típus 2011-ben történt bevezetése után két évvel kellett a Boeingnek lassítania. 2013-ban havi két gépre álltak, majd még ugyanabban az évben előbb 1,75-ös, utána a jelenleg is érvényben lévő 1,5-es kibocsátást rendeltek el. Idén szeptembertől azonban már csak 1,3 és a legfrissebbek szerint jövő márciustól egyetlen egy kész 747-8-as gördül le havonta az everetti szerelősorról.