Jóváhagyta az Austrian Airlines igazgatótanácsa a regionális flotta Embraer E-Jetekkel történő modernizációs programját, amelynek keretében az osztrák légitársaság összesen 17 darab E-195-öst vesz át a Lufthansa CityLine-tól. Ausztria légiközlekedés történetének ez lesz az egyik legjelentősebb gépbeszerzési programja.

Embraer E-195 az Austrian Airlines új festésmintájának megfelelően látványterven. (Forrás: Austrian Airlines) | © AIRportal.hu

Embraer E-195 az Austrian Airlines új festésmintájának megfelelően látványterven. (Forrás: Austrian Airlines)

A márciusi típusbeszerző szándéknyilvánítás után immáron a legfelsőbb döntéshozó testület, az igazgatótanács jóváhagyása is megvan arra, hogy az Austrian Airlines a Lufthansa CityLine-tól vegyen át Embraer E-Jeteket. A Lufthansa Group légitársaságaként az Austrian 17 darab, csaknem teljesen új E-195-öst fog forgalomba állítani a kiöregedett és mára már kevésbé költséghatékony Fokker 70/100 típusai helyébe.

A hivatalos bejelentés „csaknem teljesen új” jelzőjét közelebbről megvizsgálva azonban látni kell, ami egyébként becsületesen a légitársaság típus összehasonlítójában is szerepel, hogy a merítés valójában 2009-2012 közötti évjáratú gépekről szól, vagyis akár hat éves Embraerekről is szó lehet, de a lényeg, hogy ezek a jóval idősebb, átlagéletkorukat tekintve 21 éves Fokkerek helyébe érkeznek, ami egyértelműen megfelel a fiatalítási szándéknak.

Ráadásul a listaárakon számított értéküket tekintve közel 900 millió dollárt érő E-Jetek nagyobb kapacitásúak is, fedélzetük 120 utas felvételére képes, szemben a Fokker 70-esek 80, illetőleg a Fokker 100-asok 100 férőhelyéhez képest. A legfontosabb pedig talán az, hogy a nagyobb utaskapacitáshoz kedvezőbb üzemeltetés is társul, mivel a brazil gyártmányú E-Jetek 18%-kal kevesebb üzemanyaggal is beérik utasülésenkénti bontásban, ami tovább javíthatja az Austrian üzemi eredményeit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

200 pilóta, 900 munkahely, januártól szolgálatban az E-Jet

A márciusi bejelentésre készített E-195 látványterv. Ha időközben nem vált festésmintát az Austrian, így nézett volna ki a típus, de immáron a fenti grafika tekinthető hivatalosnak. (Forrás: Austrian Airlines) | © AIRportal.hu

A márciusi bejelentésre készített E-195 látványterv. Ha időközben nem vált festésmintát az Austrian, így nézett volna ki a típus, de immáron a fenti grafika tekinthető hivatalosnak.
(Forrás: Austrian Airlines)

Az első, az Austrian igényei szerint átalakított gépet még idén augusztusban átveszi az osztrák légitársaság azért, hogy mihamarabb megkezdhessék annak a mintegy 200 pilótának a képzését, akik az ősztől részt vehetnek a típus bevezetésében, de az első Embraeres menetrendszerű járatra még várni kell, az ugyanis várhatóan csak a jövő év elején, januárban fog felszállni, ami azt is jelenti, hogy a Fokkerek kivonását is ekkortól időzítik. A teljes flottacsere az Austrian korábbi, márciusi közlése alapján 2017 végéig fog tartani.

A holland gyártmányból egyébként jelenleg 21 darab van szolgálatban az Austrian-nél, 6 db F70-es és 15 db F100-as. Az útvonalhálózat regionális járatainak másik típusa ezek után is a turbolégcsavaros Bombardier Q400 marad, amelyből 18 darab működik a légitársaságnál.

A regionális flotta modernizációs programját stílusosan akár „900-as programnak” is lehetne titulálni, mivel mint az Andreas Otto, az Austrian Airlines kereskedelmi vezérigazgató-helyettesének szavaiból kiderült, nemcsak az E-Jetek összértéke 900 millió dollár, hanem a forgalomba állításukkal, az üzemeltetésükkel is mintegy 900 munkahelyet tudnak biztosítani és fenntartani. Ezért ez az osztrák légiközlekedés történetében az egyik legnagyobb fejlesztési program.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!