Átadta az Airbus a harmadik A350-900-ast a Qatar Airways számára, amely egyelőre egyedüli üzemeltetője a vadonatúj utasszállító típusnak. Az A7-ALC lajstromú repülőgépet, amelynek birtokában indulhatnak a szingapúri A350XWB járatok a légitársaság május 7-én repülte haza a dohai bázisára.

Qatar Airways A350XWB először Szingapúrban. Az első járatot teljesítő A7-ALA lajstromú gép vízsugaras köszöntése május 11-én. (Fotó: Qatar Airways) | © AIRportal.hu

Qatar Airways A350XWB először Szingapúrban. Az első járatot teljesítő A7-ALA lajstromú gép vízsugaras köszöntése május 11-én. (Fotó: Qatar Airways)

Május 7-én, csütörtökön megérkezett Dohába a Qatar Airways harmadik A350-900-asa. Az A7-ALC lajstromú repülőgép az Airbus gyártási sorának kilencedik, MSN9 azonosítójú gépe, de a sorozatgyártásban még csak a harmadik tekintve, hogy az Airbus öt prototípust épített, és az MSN8 még nem került átadásra.

A Qatar-flotta legújabb A350-ese a dohai bázison történt rövid felkészítést követően május 9-én lépett szolgálatba, az első menetrendszerű járatát Frankfurtba teljesítve. A gép, akárcsak a másik kettő, a típushoz választott konfigurációnak megfelelően kétosztályos elrendezésben összesen 283 (36/247) utas szállítására alkalmas.

A Qatar Airways január 15-én Doha és Frankfurt közötti útvonalán állította forgalomba az első A350-900-ast, mint ahogy a március 5-én átvett másodikat is, amelyek azóta napi két járatot teljesítenek a német nagyvárosba. A harmadik A350-es elsődleges útvonala azonban már nem Frankfurt, hanem Szingapúr lesz, amelyet még februárban hirdetett meg a légitársaság, sőt a múlt héten az is kiderült, hogy a jövő év márciusától New York, és Boston is az eXtra-Wide-Body Airbusszal lesz kiszolgálva.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A350-es szingapúri üzemkezdete júniusról előrehozva május 11-ére lett betervezve, de a flightradar24-re nézve A7-ALC ma még Frankfurtba repült. A mai szingapúri típusnyitó járatot az első, A7-ALA lajstromú gép teljesítette. Az A350-esek kezdetben napi egyszer közlekednek a távol-keleti városba, majd július 16-tól már kétszer. A későbbiek folyamán pedig a június 1-jétől induló napi harmadik járaton is az A350-es fog repülni, teljes egészében leváltva a Boeing 787-8 Dreamlinereket.

A leendő negyedik, A7-ALD lajstromú katari A350-es május 7-én Toulouseban a gurulópróbái közben. (Fotó: Clément Alloing - a Szerző engedélyével) | © AIRportal.hu

A leendő negyedik, A7-ALD lajstromú katari A350-es május 7-én Toulouseban a gurulópróbái közben.
(Fotó: Clément Alloing – a Szerző engedélyével)

Mint az a dátumokból is kivehető, a Qatarnak a második A350-es átvétele után két hónapot kellett várnia mire megkapta a harmadikat, de a légitársaság nem elégedetlen az Airbusszal. A Qatar szigorú vezérigazgatója, Akbar Al Baker egyelőre nem fogalmazott meg éles kritikát a gyár ez irányú teljesítményével kapcsolatban. Az Airbus kijelentései szerint a gyártás rendben zajlik, és az idei évre tervezett 15 gép leszállítása tartható lesz, sőt akár még túl is szárnyalhatják azt. Ki nem mondva, lassacskán, de biztosan haladnak.

A Qatar Airways idén összesen 8 darab A350-900XWB átvételére készül. A következő, már teljes festésben lévő negyedik gép, az MSN10 éppen május 7-én kezdte meg gurulópróbáival a felkészülését az első felszállásának teljesítésére.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!