Szolgáltba állt a SAS – Scandinavian Airlines első felújított fedélzetű Airbus A330-300-as típusa. Az új ülésekkel, fedélzeti szórakoztató rendszerrel és Wi-Fi-vel szerelt szélestörzsű gép a Koppenhágából New York-Newarkba közlekedő menetrendszerű járaton debütált.

Az új business... (Fotó: SAS) | © AIRportal.hu

Az új business… (Fotó: SAS)

A Scandinavian Airlines Erik Viking névre keresztelt Airbus A330-asa (LN-RKN) nyitotta meg február 17-én a légitársaság megújult long-haul kabintermékeinek korszakát. A 2013 nyarán útjára indított kabinfelújító program a flotta hét szélestörzsű utasszállítóját, A330-asokat és A340-eseket érint, miközben az újonnan érkező gépek már mind az új fedélzettel startolnak, idén kettő ilyen is lesz.

A SAS innentől kezdve folyamatosan helyezi szolgálatba a megújult belsővel rendelkező gépeket, a következő, egy A330-as márciusban készül el és Stockholmból, illetőleg Oslóból fog az Amerikai Egyesült Államokba irányuló járatokon repülni. A flottamodernizációs program csúcsa pedig 2018-ra várható, amikor az első új generációs A350-900XWB is megjelenik a gépparkban. Az eXtra-Wide-Body Airbusból a SAS-nak 8 gépre van véglegesített és további hatra opciós rendelése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új, megnövelt felszállósúlyú, 242 tonnás A330-300-asból 2015-2016 folyamán évente 2-2 gép összesen négy száll majd fel az Airbus gyárból, hogy útját vegye a SAS-bázisok valamelyikére és a hosszú távú járathálózat rendelkezésére álljon.

...és a SAS Plus ülés. (Fotó: SAS) | © AIRportal.hu

…és a SAS Plus ülés. (Fotó: SAS)

Az új fedélzetet a SAS a pihentető és kényelmes utazás jegyében alkotta újra, teljesen megújítva a szórakoztató rendszert és minden utasosztályon Wi-Fi internetet is elérhetővé téve.

A business osztályon minden utasnak 15″-os HD monitor, elektromos és USB csatlakozók járnak a teljesen sík felületű ággyá alakítható ülésekben, amelyek mindegyike az 1-2-1 elrendezésből fakadóan közvetlen utat biztosít a folyosókra. A SAS Plus prémium turista osztályon 2-3-2, a hagyományos turistán 2-4-2 az ülések elrendezése. Az üléstávolság az előbbin, típustól függően 37-38, utóbbin 31-32 inch. A szórakoztató rendszert pedig 12, illetve 9″ átmérőjű háttámlába épített HD monitor közvetíti az utasnak.

Új hosszú távú járat Hong Kongba

Szeptember 10-től a SAS új távol-keleti célponttal bővíti útvonalhálózatát. A jelenleg elérhető pekingi, sanghaji és tokiói kapcsolaton kívül az ősztől már Hong Kong is része lesz SAS-hálózatnak. A 10 óra 20 perces útvonalra a menetrendet úgy igyekezett alakítani a légitársaság, hogy az Koppenhágából és Oslóból is megfelelő rácsatlakozást tudjon kínálni.

A stockholmi bázisról hetente ötször igénybe vehető hongkongi járatot a flotta vadonatúj A330 Enhanced (242t), valamint felújított A340-300-as típusai fogják teljesíteni.

A turista osztály. (Fotó: SAS) | © AIRportal.hu

A turista osztály. (Fotó: SAS)
A business osztály. (Fotó: SAS) | © AIRportal.hu

A business osztály. (Fotó: SAS)

A felújítás a legapróbb részletektől indult

Forrás: flysas YouTube Csatorna

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!