Az American Airlines vadonatúj utasszállítója májusban áll menetrendszerű szolgálatba, először belföldi járaton, majd júniustól az utasok már nemzetközi viszonylatokon is kipróbálhatják a Boeing 787-es nyújtotta utazási élményt.
Megújul az American Airlines Group flottája
Az első célpont az American Airlines január végén átvett Boeing 787-8-asa számára Chicago lesz a Dallas Fort Worth-i bázisról kiindulóan. A oneworld légiszövetséghez tartozó American Airlines színeiben Dreamliner először május 7-én fog ezen az útvonalon közlekedni. Nemzetközi hosszú távú járatra június 2-tól állítják a típust, amikor az Pekingbe kezd el repülni, majd rá két napra, június 4-től máris egy újabb desztinációval, egy dél-amerikai fővárossal, Buenos Aires-szel bővül a 787-es teljesítette járatok száma.
Az American Airlines, amely február 14-től teszi elérhetővé foglalási rendszerében a Boeing 787-est – ahogy érkeznek az új gépek – további célpontokat is ígér. Lesz bőven Dreamliner a flottában, a légitársaság 21-21 darabot rendelt a 787-8-as és a hosszabb törzsű 787-9-es szériából.
A General Electric GEnx-1B hajtóművekkel szerelt Boeing 787-8-ast az American két-osztályos elrendezésben összesen 226 üléses kivitelben fogja üzemeltetni, amelyet akár három-osztályosnak is lehetne tekinteni, mivel a business class 28 ülése és a turista osztály 150 ülése közé 48 olyan turista ülést is telepíttetnek, amelyeken ugyanúgy 3-3-3-as az elosztás, mint a hátrébb lévő üléseken, de mintegy 15 cm-rel nagyobb a sortávolság.
A legmagasabb komfort osztályon a Dreamliner 1-2-1-es üléselrendezéssel várja utasait, akik a fedélzeti szórakoztató rendszert a háttámlába épített 15.4″ méretű HD-monitoron élvezhetik, amelyhez BOSE zajszűrős fejhallgató jár, és a Wi-Fi internetezés lehetősége is biztosított a korszerű rendszereknek köszönhetően.
Ahogy az ma már megszokott, a turista osztályon is minden üléshez saját monitor van, az átmérő viszont csak 9″, de a Panasonic rendszere itt is lehetőséget biztosít érintőképernyős kezelésre, és akárcsak a businessen, USB-kapcsolat és elektromos csatlakozó aljzat is szolgál a mobil eszközök töltésére.
Hetente két új gép 2015-ben
Az American Airlines büszke rá, hogy az Egyesült Államokban működő hálózati légitársaságok között a legfiatalabb, átlag életkorát tekintve 12.3 éves flottával rendelkezik, amely csak tovább csökken majd a sorra érkező új gépek átvételével.
Az idei évben a légitársaság ugyanis hetente két új gépet készül flottájába venni. A flotta és a szolgáltatások ilyen tempójú megújítása természetesen komoly anyagi ráfordítást igényel, amelynek programjáról az American úgy számolt be, most járnak körülbelül a 2 milliárd dolláros beruházásuk közepe táján. Ennek a programnak része, hogy a hosszú távú gépeken mind ággyá alakítható, ún. fully lie-flat-re cserélik a business üléseket és Wi-Fi-t, illetőleg elektromos csatlakozó aljzatokat telepítenek. Nem mellesleg pedig frissítik, korszerűsítik a fedélzeti szórakoztató rendszert is, különös odafigyeléssel a Boeing 777-200-as, 767-300-as, 757-200-as, és az Airbus A319-es típusokra.
Ugyanakkor nemcsak a fedélzeten, hanem a földön lévő kiszolgáló egységekben is újítás várható. Az American azon van, hogy Admirals Club váróit, annak kínálatát is megújítsa.