A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál még mindig zajlik a Sólyom Airways engedélyeztetési eljárása, sőt a vállalat számos eljárása párhuzamosan is folyik a hatóságnál. A lajstromozási és a légialkalmassági eljárás már lezárult, azonban a hatóság elmondása szerint a még aktív ügyletek lezárása az ügyfél által teljeskörűen teljesített feltételektől függ – számolt be a Napi Gazdaság.
Adóvégrehajtás alatt a Sólyom Airways Kft.
Vágó József, a légitársaság vezérigazgatója a gazdasági lapnak elmondta, hogy semi az eljárások felfüggesztését, sem azok megszüntetését nem kérték az NKH-tól, ellenben amint kézhez kapják a szükséges engedélyeket, a Sólyom Airways repülőgépe már másnap felszállhat. Jelenleg két, Sólyom színekre festett Boeing 737-500 típusú repülőgép parkol Bournemouth-i repülőtéren, amelyek közül a HA-SHA lajstromú gép 2013. augusztus 18-án járt először Budapesten, ám még aznap visszarepült Angliába.
Hogy a légitársaság milyen terv szerint repülne a jövőben, azt egyelőre nem tudni, ahogyan azt sem, hogy egyetlen repülőgéppel hogyan sikerülne a gazdaságos üzemelés. A legutóbbi pozitív hír a Sólyom körül még tavaly novemberben járta be a sajtót, mikor is a Charity March-Jótékonysági Menet Kft. vásárolta fel a vállalatot. Az afrikai jótékonykodással foglalkozó cég ügyvezetője, Welsz Tamás akkor úgy nyilatkozott, hogy az engedélyeket hamarosan megszerzik, így felszállhatnak az első járatok is. Ezek után azonban igen negatív hírek láttak napvilágot a cégről és az ügyvezetőről, ennek ellenére Vágó József a Napi Gazdaságnak elmondta, hogy a Sólyommal szemben nincs csőd- vagy felszámolási eljárás folyamatban.
A Sólyom Airways vezetése tavaly augusztusban elmondta, hogy a Malév eddig fel nem használt útvonalaira repülne rá. Azonban a nemzeti légitársaság csődje óta számos, értékes útvonal újra kiosztásra került, így az orosz, izraeli és török célállomások ma a Wizz Air járataival érhetőek el. Ezeken felül számos kihasználatlan útvonal van, így például Kubába, Vietnamba, Irakba, Iránba vagy Jemenbe.