A brit hajtóműcsalád tovább bővült: a Rolls-Royce tegnap egy új verziót mutatott be. Az A380-as számára gyártott Trent 900-as gazdaságosabb változata pedig egyre közelebb a szolgálatba álláshoz.
A Rolls-Royce tegnap bejelentette, hogy az Airbus A330 regionális változata számára új verziójú Trent 700-ast készít „Trent 700 Regional” néven. Az új erőforrás nem rendelkezik majd akkora tolóerővel, mint a nagy hatótávolságú A330-asokra szerelt társai, de nincs is rá szükség, a fő hangsúly az élettartam növelésén, a karbantartási költségek csökkentésén és a gazdaságosságon volt.
A gyártó állítása szerint az új verzió 2015-től lesz elérhető és 1 százalékkal alacsonyabb fogyasztású lesz, így évente 1 millió dollárt takaríthat meg az alkalmazó légitársaságoknak.
Az A380-as vásárlói is örülhetnek, a Trent 900-as széria legújabb verziója, a Trent 900EP2 teljesítette az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) tesztjeit, így hamarosan megkaphatja a hatósági engedélyeket.
Az EP2 verziónál csökkentették a ventilátorlapátok végeinél lévő rést, javították a turbinafokozat házának hűtését, a kisnyomású turbina tömítettségét növelték, valamint optimalizálták a közepes nyomású kompresszort. Az új változat így 0.8 százalékkal alacsonyabb fogyasztású, mint az eddigiek azonos tolóerő mellett.