Öt évvel ezelőtt, 2008. augusztus 1-jén állította szolgálatba első Airbus A380-800 típusú óriásgépét az Emirates. A dubai légitársaság gépparkja azóta már 35 darab Superjumbót számlál, amivel a világ legnagyobb flotta-üzemeltetője. A folyamatosan bővülő útvonalhálózat most 21 olyan célállomást kínál, amelyekre A380-asok repülnek. Az elmúlt 5 évben több mint 18 millió Emirates utas repült a legnagyobb Airbus-szal.
A kétszintes Airbus-óriás forgalomba állításának ötödik évfordulójához érkezett az Emirates, amellyel szemben egyetlen másik légitársaságnak sincs akkora A380-as flottája, mint a dubai székhelyű légitársaságnak. Forgalomba ugyan nem elsőként, hanem másodikként állította az A380-ast – az indító légitársaság a Singapore Airlines volt 2007 októberében, de a maga 35 gépével egyértelműen az Emirates a legnagyobb üzemeltető, sőt ez a mennyiség még tovább fog növekedni, hiszen 55 darab A380-as vár még átadásra a toulouse-i gyár részéről.
Nem akármilyen gép az A380-as, 72.7 méteres törzshosszával, 79.8 méteres szárnyfesztávjával és 24.1 méteres magasságával napjaink legnagyobb utasszállító repülőgépe. Méretei külön infrastruktúrát igényelnek a világ repterein. A dubai bázison saját terminált is építtetett az Emirates az A380-asnak, ahol a típus által teljesített járatok koncentrálódhatnak. A mintegy 3.2 milliárd dolláros beruházás eredményeként épült 528000m2 alapterületű, 11 emeletes, szállodákat, váró-, és éttermeket, valamint üzletsorokat is magába foglaló létesítmény egyszerre 20 darab A380-asnak képes közvetlen utashidat biztosítani.
Az Emirates konfigurációjában a típus pedig egyike a legpazarabb kivitelűeknek, ami a fedélzeti szolgáltatást és az utazási minőséget illeti, különösen azok számára, akiknek az első osztályon (First Class) van szerencséjük élvezni a légitársaság és a gép által közösen nyújtott legmagasabb nívójú komfortot, amely a repülés aranykorát idézve fedélzeti bárral és társalkodóval, valamint egyedülálló módon zuhanyzó helyiség igénybe vételének lehetőségével teljesedik ki.
Az Emirates folyamatosan bővíti A380-asainak útvonalhálózatát. Jelenleg 21 olyan célállomás érhető el Dubaiból, ahová ez a típus repül. London, Párizs, Róma, Moszkva, Hong Kong, Bangkok, Auckland és New York csak néhány a teljes listából. A soron következő városok a kínálatban október 1-jétől Brisbane, december 2-tól Los Angeles, december 16-tól Mauritius és jövő év január 1-jétől még egy európai repülőtér, Zürich csatlakozik a listához.
New York az egyik legfontosabb desztináció az Emirates A380-asainak típustörténetében, 2008. augusztus 1-jén ugyanis az első menetrendszerű járat Dubai és a Kennedy repülőtér között közlekedett, továbbá a jelenleg teljesítettek közül a maga 13 óra 26 perces menetidejével ez a leghosszabb közvetlen útvonala is a légitársaság Superjumbóinak. A legrövidebb pedig a Hong Kongot Bangkokkal összekötő, mindössze 1900km-es viszonylat, amelyet 2 óra 20 perc alatt tesz meg a gép.
A típus kétféle kabinkonfigurációban üzemel: mindkét kivitelben három komfortosztályt kínálva a fedélzeten, de létezik egy 489 és egy még több utast szállítani képes 517 üléses változat is. Az ötéves évforduló alkalmából az Emirates a Google-lel együttműködve megalkotta a világ első A380-as térképét, amellyel a népszerű Street View-hoz hasonlóan teljes, 360 fokos betekintést lehet nyerni és gyakorlatilag végig lehet sétálni a kétszintes gép fedélzetén – megtekintve az utaskabin különböző osztályait, a társalkodót, a zuhanyzót, sőt az óriás pilótafülkéjében is szét lehet nézni.
Öt év önmagában nem sok idő, de egy ekkora gép esetében, mint az A380-as hamar hatalmas adatmennyiség halmozódik fel. Az Emirates összesítője szerint a 2008 óta eltelt fél évtized alatt a flotta gépei 37 repülőtéren fordultak meg, összesen 265 millió kilométert repültek, mialatt mintegy 20000 oda-vissza utat teljesítettek, amelyek során nem kevesebb, mint 35 millió menüt szolgáltak fel a fedélzeten.