Az AIRportal.hu helyszíni tudósítása percről-percre a Sólyom Hungarian Airways Ferihegy 1-es terminálján tartott, első sajtótájékoztatójáról.
Újabb cikkünk a témában Kezdődik a Honfoglalás: szárnyra kap a Sólyom Airways (vágatlan videóval!)
15:08 A sajtóesemény és élő közvetítésünk befejeződött. A délután folyamán a sajtótájékoztatón készült részletes fotós és videós tudósítást teszünk majd közzé az AIRportal.hu-n!
15:00 A Sólyom Airways hosszabb távon 50 gépet kíván üzemeltetni, 10 szélestörzsű, 20 keskenytörzsű és 20 regionális gépes flotta lesz – mondta el Vágó József az AIRportal.hu kérdésére. A330, A340-es szélestörzsű repülőgépeket terveznek majd beszerezni. A légitársaság Airbus típusokat fog hosszabb távon üzemeltetni, új keskenytörzsű repülőgépeket fognak majd beszerezni. Az első két regionális repülőgép is megérkezik még idén a tervek szerint.
14:59 A Sólyom Airways nem kíván légitársasági szövetséghez csatlakozni, de számos légitársasággal együtt kívánnak működni, jelentette ki Vágó. A cégben tőkeemelés még nem volt, év végéig, minimum 6, maximum 12 millió eurós tőkeemelésre lehet számítani. A befektetőkkel titoktartási nyilatkozatot írtak alá, egyelőre nem kívánják felfedni a kilétüket, de ismert és nemzetközileg elfogadott cégekről van szó.
14:53 A légitársaság hamarosan Zrt-vé fog alakulni.
14:47 A Sólyom Airways lízing partnere olyan feltételeket tudott kínálni a légitársaságnak, amely jóval kedvezőbb árakat biztosít a Boeing 737-500-as repülőgépekre, mintha egy újabb és nagyobb repülőgépet béreltek volna. A 737-500-as gépek 12 üzleti, 98 turista konfigurációban repülnek majd. A repülőgépek a sajtóanyagban ábrázolt festésben fognak érkezni Ferihegyre.
14:45 Az első repülőgép Angliából fog érkezni augusztus 18-án. Az első időszakban ad-hoc charter repüléseket fognak végezni. A légitársaság prémium fedélzeti szolgáltatást kíván nyújtani, jobb színvonalon, mint sok nagy hagyományos európai légitársaság.
14:42 A légitársaságban eddig egy forint állami pénz sincs és a tulajdonosok szándéka szerint nem is lesz állami részesedés. A légitársaság hozadéka és haszna Magyarországon marad, 3 évig nincs osztalék – így egyeztek meg a befektetővel – a Sólyom Airways százalékokban mérhető GDP növekedést fog generálni a magyar gazdaságnak.
14:40 A cég hosszú távú járatokat is kíván üzemeltetni, a légitársaságnak megvan a tőkéje az 50 gépes flotta felállításához – jelentette ki Vágó József. A fapadosokkal szemben a cég nem a pont-pont utasokra, hanem az átszálló utasokra kíván fókuszálni.
14:32 Folyamatban vannak a tárgyalások a Sólyom Airways által repült desztinációkról, ezekről a tárgyalások lezárását követően fog további információkat nyilvánosságra hozni a cég. Konferenciaturizmus, utazási irodák és azon üzleti utazók a fókuszban, akik jelenleg kénytelenek Bécsből vagy fapadossal utazni.
14:31 IATA és ICAO kódokat előzetesen megkérte a cég. A nagygépes hatósági engedély (AOC), mire itt lesz az első repülőgép, rendelkezésre fog állni. Ezt követően fogja a cég benyújtani a végleges kérelmeket a nemzetközi szervezetek felé. Vágó József újságírói kérdésekre válaszol.
14:30 A légitársaság komolyan gondolja, hogy magyar nemzeti légitársaság kíván lenni, ebben az országban fog adózni, nincsenek offshore kapcsolataik és magyar munkavállalóknak akarnak munkát biztosítani, a magyar gazdaság és Magyarország sikerét kívánják elősegíteni.
14:27 Kacsa az a hír miszerint a hatóság (NKH) visszadobta a Sólyom Airways engedélyeit. Az első repülőgép lajstromjele már kijelölésre is került, amely HA-SHA lesz.
14:25 A légitársaság magyar embereknek kíván munkát biztosítani, beleértve a volt Malév dolgozókat is. Augusztus 1-én fognak megjelenni a cég álláshirdetései. Képzett műszaki állománnyal, kiszolgáló személyzettel, pilótákkal rendelkezik a légitársaság.
A cég három magyar magánszemély tulajdonában van, kisebbségi részesedése lesz az arab befektetőknek.
14:20 Flotta: aláírásra került egy lízingcéggel egy 6 gépes flotta bérbevételére szerződés. Az első Boeing 737-500-as repülőgép behozatalára augusztus 18-ig kerül sor. A további 6 gép behozatalának időpontját később jelentik be, arról még folynak a tárgyalások.
14:15 Ománi és egyesült arab emirátusi befektetőkkel írtak alá megállapdást, a befektetők garanciát vállaltak a projekt finanszírozására, a cég indulásához szükséges tőke rendelkezésre áll.
14:11 Kezdődik. Vágó József, Lucsik János és Hurtyák Róbert a színpadon.
B-J: Hurtyák Róbert, Vágó József, Lucsik János (Fotó: AIRportal.hu)
Előzmény, kapcsolódó cikk Sólyom Airways: Kikel-e a tojásból a nemzeti légitársaság?
Kiszivárgó információk, találgatások, pletykák a szakmában és a médiában, politikai szimpátiától függő vélemények, nyilatkozatok, ellentmondásos, a cég üzleti modelljét eleve életképtelennek minősítő cikkek, előre nevetség tárgyává tett elnevezés, domain kalózoknak látszó cégek által lefoglalt webcímek – így indul az új magyar légitársaság története. Részletek…
Megkötötték: hat géppel indul a Sólyom
Kiszivárgó információk, találgatások, pletykák a szakmában és a médiában, politikai szimpátiától függő vélemények, nyilatkozatok, ellentmondásos, a cég üzleti modelljét eleve életképtelennek minősítő cikkek, előre nevetség tárgyává tett elnevezés, domain kalózoknak látszó cégek által lefoglalt webcímek – így indul az új magyar légitársaság története. Részletek…
Megkötötték: hat géppel indul a Sólyom