25 éve adta át első A320-as típusát az Airbus a francia nemzeti légitársaság, az Air France számára. Ettől kezdve 1988. március 28-a, a forgalomba állítás napja meghatározó repüléstörténeti dátummá vált: Az Airbus belépett arra a piacra, amelyet addig amerikai gyártók, köztük elsősorban a Boeing uralt.
Az európai gyártó máig gyártásban lévő keskenytörzsű típuscsaládjának első üzembeállítója az Air France volt. A francia légitársaság 1988. március 26-án vette át az Airbusból az F-GFKA lajstromot viselő első A320-asát, amely gyári sorozatszámát tekintve az ötödik gép volt.
Az A320-111-es típusú gép 1987 júliusában teljesítette első felszállását, az Air France alig egy évvel később pedig menetrendszerű forgalomba is állította az Airbus gyár legújabb, technológiai újításoktól sem mentes büszkeségét.
Az első, 100-as szériából mindössze 21 példány készült, a 200-as változat viszont a mai napig gyártásban van és igen nagy népszerűségnek örvend az üzemeltetők körében. Az első szériás A320-as leglátványosabb megkülönböztető eleme, hogy nem voltak rajta wingtip fence szárnyvégek, azok a 200-askon kerültek bevezetésre.
Az Air France első A320-asa hosszú, 22 évi szolgálat után 2010 nyarán vonult nyugdíjba. A légitársaság azonban korántsem vált meg a típustól, épp ellenkezőleg, flottájában az A320-as család mind a négy típusváltozata megtalálható: 18 darab A318-as, 41 darab A319-es, 56 darab A320-as és 25 darab hosszú törzsű A321-es teljesít szolgálatot. Az A320-asok közül ráadásul az egyik (F-GFKJ) gyönyörű retro festést is visel.
A prototípus még mindig szolgálatban
Mindenképp figyelmet érdemel a még szolgálatban álló egyetlen ‘100-as A320-as, amely az Airbus egyes sorszámú (jelenleg F-WWBA) prototípusa. Az első A320-as ugyanis a mai napig komoly részt vállal a gyártó különböző típustesztjeiben. Különösen, ami az új szárnyvég-technológia, a Sharklet berepülési programját illeti.
Az A320-as legújabb változatai még hosszú ideig fognak üzemelni. Az új hajtómű-opcióval kínált, gazdaságos és környezetkímélő A320neo család 2015-ben léphet szolgálatba, de addig még javában rendelhető a neo bemutatása óta A320ceo-nak titulált jelenlegi széria. Igaz, már azokhoz is rendelhetők az új cápauszony szárnyvégek, amely opcióval egyre vehemensebben élnek is a légitársaságok és sorra veszik át első Sharkletes gépeiket.
Az A320-asok napi rendszerességű törzsvendégei a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérnek. Nem egyszer fordul elő, hogy az újonnan átvett, vagy valamilyen új festéssel, kiegészítővel ellátott gépek – a típus rajongóinak nagy örömére – első útjaikon a magyar főváros repülőterén debütálnak.