Az Air Berlin további racionalizálást tervez a flottájában, melynek során az aktív repülőgépeinek száma 158-ról 135-re csökken, annak érdekében, hogy a légitársaság tovább tudja csökkenteni a költségeit – adta hírül az ATW online nemzetközi hírportál.
A vállalat már korábban elhatározta, hogy 175 gépes flottáját csökkenti, azonban ahogy a cég igazgatója Paul Gregorowich kifejezte: „Amennyiben alternatívát kívánunk nyújtani a Lufthansa-val szemben, akkor további költségcsökkentési programot kell végrehajtanunk.”
Az igazgató a Turbine 2013 névre keresztelt költségcsökkentési program pénzügyi részleteiről nem kívánt többet elárulni, azonban hozzátette: „Nincsenek többé tabuk ezen a téren.”
„A működés tekintetében az Air Berlin napról-napra jobban teljesít, de még nem tartunk ott, ahol lenni akarunk és ezért van szükség a Turbine 2013 programra” – mondta Gregorowich Isztambulban, az osztrák Niki első Air Berlin festésű repülőgépének átadási ünnepségén.
Gregorowich cáfolta azokat a média találgatásokat, miszerint az Air Berlin elhagyná a oneworld légiszövetséget és a rivális SkyTeam-hez csatlakozna. Mint ismeretes a német légitársaság a közelmúltban kötött Európára vonatkozó, széleskörű code-share megállapodást az Air France-szal, amely a SkyTeam tagja. Ennek keretében az Air Berlin járatai ráhordanak az Air France párizsi központú hálózatára.
„Nem fogunk légiszövetséget váltani. A tény az, hogy az Air France-szal valóban együtt kívánunk működni, de a oneworld iránti elkötelezettségünk egyértelmű. Ezidáig 305.000 utassal növeltük ügyfeleink számát a oneworld-nek köszönhetően.” – szögezte le Gregorowich.
Gregorowich kifejezte, hogy bízik abban, hogy az Air Berlin még az idei évben ki tudja terjeszteni az Etihad arab légitársasággal kötött codeshare megállapodásait is, hogy utasaikat Abu Dhabin keresztül az Etihad hálózatán tudják Kína és Japán irányába továbbszállítani. Az Etihad egyébként az Air Berlin egyik fő részvényese.