Egymillió eurós büntetést szabott ki az olasz versenyhivatal (AGCM) a Vuelingre, mert három ízben is félrevezették az utasokat.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A ch-aviation beszámolója szerint a barcelonai légitársaság az első esetben azzal vezette félre az utasokat, hogy azt állította, ingyenes utasfelvételt biztosít abban az esetben, ha azt az interneten teszi meg az utas. Kiderült azonban, hogy ennek bizonyos esetben 15 eurós költsége lehet. A Vueling az olasz versenyjogi hatóság szerint arról sem tájékoztatta megfelelően az utasokat, hogy a repülőtéren végzett utasfelvétel minden esetben díjmentes.

A második esetben a Vueling 25 százalékos árengedményt lehetővé tevő utalványt dobott piacra, csak éppen elfelejtették közölni, hogy milyen formában lehet a kedvezményt igénybe venni.

A harmadik esetben pedig a Vueling online kapcsolattartó rendszere adta fel a szolgálatot, így az utasok képtelenek voltak bejelentést tenni a légitársaságnál, így arra kényszerültek, hogy emelt díjas telefonszámon hívják fel a légicégek panaszkezelő irodáját, és ott tehették meg fogyasztóvédelemmel kapcsolatos bejelentéseiket.

A hatóságok másik két ügyben is vizsgálódtak, ezek kártyahasználati díjakra vonatkoztak, de ezeket végül a hatóság büntetés nélkül lezárta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Vueling közölte, hogy természetesen fellebbeznek a döntéssel szemben.

Hozzátették: 2016-óta mindenben együttműködtek az olasz hatóságokkal a helyzet megoldása érdekében, és nem értenek egyet a három ügy hatóságok általi értelmezésében. Megjegyezték, hogy teljesen normális kereskedelmi eljárásrendről van szó.