Katasztrófa történhetett volna San Francisco repülőterén, ahol az Air Canada Torontóból érkező repülőgépe a 28R jelű futópálya helyett majdnem a pályával párhuzamos C jelű gurulóútra szállt le.
Az Air Canada C-FKCK lajstromjelű Airbus A320-200-as típusú repülőgépe az AC 759-es számú járatát teljesítette Torontóból San Franciscóba 140 utassal a fedélzetén.
A repülőgép személyzete vizuális megközelítéssel hajtotta végre a leszállást a 28R jelű futópályára.
Az A320-as már a végső egyenesen repült és meg is kapta a leszállási engedélyt a 28R futópályára a légiforgalmi irányítástól, amikor a gép pilótája még egyszer rákérdezett, hogy biztosan szabad-e a futópálya, mert fényeket látnak rajta. A légiforgalmi irányító megerősítette a leszállási engedélyt és hogy a futópálya szabad.
Ezt követően feltehetően a gurulóúton várakozó egyik repülőgép pilótája szólalt meg a frekvencián, hogy az Air Canada startoljon át, mert a futópálya helyett a gurulóúthoz közeledett a repülőgép.
A toronyban szolgálatot teljesítő légiforgalmi irányító ezt követően azonnal utasította az Air Canada személyzetét az átstartolásra, amit az A320-as végre is hajtott, ekkor a gép körülbelül 400 láb (~120 méter) magasságban repült.
Az átstartolást követően a C jelű gurulóúton várakozó másik repülőgép személyzete megerősítette, hogy az átstartoló Air Canada gép pontosan felettük repült el.
Az A320-as egy következő megközelítést hajtott végre, majd 15 perccel később biztonságosan leszálltak.
Egyes hírek szerint a 28R pályával párhuzamos C jelű gurulóúton négy darab repülőgép várakozott az esemény időpontjában.
Az ügyben az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal, az FAA is vizsgálatot indított.