Vegyesvállalat létrehozásáról állapodott meg az Air France és a Vietnam Airlines, és a Jet Airways-zel is előrehaladott tárgyalások folynak.
A Reuters szerint az új vegyesvállalat novemberben kezdi meg működését a versennyhivatali eljárás hosszától függően. Az üzemet alapvetően a 2010-ben megkötött code share megállapodások fogják jelenteni, ugyanakkor kiterjed a járatok összehangolására is.
Az Air France eközben a Reuters szerint az indiai Etihad partner Jet Airwys-zel is előrehaladott tárgyalásokat folytat az együttműködésről, amellyel a 2016-os code share megállapodást bővítenék ki.
Franck Terner, az Air France vezérigazgatója a hírügynökségnek azt mondta, a keletre tartó járatokra is nagy árnyomás helyezkedik, ezért muszáj összedolgoznia a légitársaságoknak. A Vietnam Airlines-zal való együttműködés abban is segít, hogy ezt a nyomást felosszák egymás között – fogalmazott.
Az Air France-KLM az elmúlt időszakban jelentős lépéseket tett a hosszútávú hálózat megerősítése és a kockázatok csökkentése terén. Először is megalkották a Joon diszkont légitársaságot, amelyet leginkább a hosszútávú járatokon vetnek be, emellett pedig vegyesvállalatot hoztak létre a Deltával, a Virgin Atlantic-kel és a China Easternnel.
Ternet közlése szerint az új vegyesvállalatban nem vásárolnak részesedést egymásban a társaságok.
A vegyesvállalatban az Air France-KLM 31 százalékot kap a Virgin Groupból 220 millió font ellenében, a Delta és a China Eastern pedig 10-10 százalékos részesedést kap az Air France-KLM-ből, amelyhez egy 751 millió euró értékű tőkeemelésen keresztül jutnak hozzá. A Virgin Atlantic 31 százalékának megszerzése 2018-ban lesz esedékes a szabályozó hatóságok jóváhagyását követően.
A cégnek összesen 12 hubja, vagyis központja lesz a világban.